Učivo na dobu uzavření škol z důvodu šíření koronaviru:

Týden 6. - 8. 4.

Český jazyk
M
- Samostatný větný člen, oslovení...procvičování, Uč 76, PS 44 cv.4
S - Proslov Uč. 122 - přečíst a připravit osnovu vlastního projevu (neposílat mailem), 123 - tabulka, vypsat do ŠS
Lv - I. Baabel - Sůl Čít 119 - promyslet a udělat zápis do sešitu
Kdo má možnost komunikuje přes google classroom - info je v Bakalářích na nástěnce.

 

Ruský jazyk 6.4.- 8.4.
1. opakujeme slovíčka i gramatiku 4. lekce
2.měli byste mít v PS hotovou stranu 23, vypracujete ještě str. 24 a pošlete na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Máte možnost vylepšit své prospěchové         skore: za každou vypracovanou stránku máte +, které započítám do závěrečné klasifikace.

Michal Č.- má stejnou šanci, pokud zašle vypracovanou str. 24 v PS2.

Tělesná výchova
Zdravím vás všechny a opět přípomínám, že ve zdravém těle je zdravý duch. Takže se zkuste alespoň jednou za dva dny odtrhnout od pc/mobilu a zacvičte si. Myslím,že ta stanoviště, na která jste zvyklí z hodin TV, jsou doma zvládnutelná. Jak jsem psal....švihadlo lze nahradit dřepy (paty na zemi), břicho – sedylehy (kmitavý pohyb v 45stupňovém úhlu), zvedání nohou, nůžky, psaní číslic..., kliky – ze špiček/ z kolenou – jak to zvládnete, plank (prkno) alespoň 20s/30s. Dejte si pro povzbuzení hudbu do uší, 3-4 kola s 20-30vteřinovými intervaly a budete mít lepší pocit, že jste pro sebe něco udělali.

 

DĚJEPIS

Dobrý den
děkuji za odpovědi, příjemně mě překvapilo, že jste podstatu problému vystihli dokonale. Nyní se budeme věnovat vývoji ve světě v padesátých letech. V roce 1953 umírá Stalin a svět si trochu oddychl. Na jeho místo nastupuje Nikita Sergejevič Chruščov, který se snaží některé křivdy, které se staly za Stalina napravit. Velmi zásadní je jeho projev na XX. sjezdu Komunistické strany Sovětského svazu. Tam odhalil Stalinovy zločiny.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacal-prelomovy-sjezd-sovetskych-komunistu-14-unor-1956-152857
Následuje řada povstání ve Východním bloku.

NDR

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1091854-sovetske-tanky-potlacily-delnicke-povstani-v-ndr

Polsko

https://www.irozhlas.cz/veda-technologie_historie/polsti-delnici-chteli-potraviny-i-politicke-svobody-armada-protest-v-poznani-pred-60-lety-potlacila_201606282058_akottova2

Maďarsko

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-vyvrcholilo-madarske-povstani-proti-komunismu-151692

učebnice str. 115

Další významnou událostí v 50 - tých letech bylo vypuštění první umělé družice země.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-vypustena-prvni-druzice-4-rijen-152422

 
Po prostudování zmíněných dokumentů budete schopni odpovědět na následující otázky

1) Proč došlo k nepokojům v NDR, Polsku a Maďarsku?

2) Polákům se na rozdíl od Maďarů podařilo nějakých ústupků dosáhnout, které to byly?

3) Proč myslíte, že nikdo proti postupu SSSR nezasáhl?

4) Co hlavně vyděsilo USA a Západní Evropu, když SSSR vypustil svojí družici do vesmíru?

 

Odpovědi na tyto otázky mi pošlete do 8. dubna a POZOR, rovnou do mailu - žádné přílohy. Jeden expert mi odpovědi poslal jako obrázek o velikosti 3 mega. Rovněž upozorňuji, že někteří mi ještě neposlali odpovědi z politických procesů,

Mějte se fajn a příjemné studium

Vladislav Jůza


 MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 30.3 - 3.4. 

Zkontrolujte si MS výsledky testu č.19 a 20 (pozor při konstrukci trojúhelníku, kde je zadaná výška, musíme použít Thaletovu kružnici!!! A zapsat postup!!! což někteří z vás zapomněli. Vypracujte testy č.21 a 22 a opět mi pošlete na Bakaláře-Komens nebo email. (Prosím výsledky na závěr shrňte)

Anglický jazyk – Vlková (30. 3. – 3. 4. 2020)

Všechny úkoly jsou žákům vždy zasílány i přes Bakaláře.

1) Zašlete splněný úkol z časopisu GATE, zadaný dne 11. 3. 2020 (tj. obsah libovolného článku v 10 větách – anglicky). Kdo nemá březnové vydání, může pracovat s únorovým nebo využít online verzi:

http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf

2) Přečti si článek v učebnici str. 51 o způsobech komunikace v dřívějších dobách a vypracuj úkoly na str. 50/4, 5 (tužkou podtrhni příklady trpného rodu). Pro porozumění používej slovíčka z lekce 4B (vzadu ve workbooku).

3) Přečti si článek v učebnici str. 54 o nonverbální komunikaci a splň úkoly 54/1, 55/3, 5 (lekce 4C).

4) Správná řešení úkolů (i z dřívějška) a důležitou slovní zásobu ze 4. lekce nalezneš rovněž v příloze.

Úkoly zasílejte na email nebo přes Komens do 3. 4. 2020. Slovíčka se uč průběžně.

 

Anglický jazyk - Mgr. Štrynclová

Milí žáci, 

dorazilo nové číslo časopisu Gate - viz příloha. Čili na 2. 4. máte za úkol si přečíst alespoň jeden pěkný článek dle vlastního výběru v dubnovém vydání Gatu. 
Enjoy! 

práce na 1. 4. Chválím ty, kteří mi již zaslali mailem úkol ze dne 31.3. - viz níže. Zatím samé vynikající nebo velmi dobré odpovědi. Na středu máte tedy za úkol slangové výrazy přeložit do češtiny a opět mi je zaslat mailem. Např. "to splash out" - "praštit se přes kapsu" nebo "utratit balík peněz". Definice nepřekládejte, pouze slangové výrazy (broke, loaded atd.). Když se v Aj jedná o slangový výraz, pokusíme se i v Čj přeložit slangovým či hovorovým výrazem a zachovat tak stylistickou rovinu. 

práce na 31.3

Poslechněte si stopu číslo 10, která se vztahuje k březnovému časopisu Gate. Jedná se o zvukový záznam článku na straně 18 s názvem Money & Shopping. Doporučuji nejdříve procvičovat poslech a až poté přečíst článek v časopise. Naučíte se díky tomu některé slangové výrazy týkající se peněz a nakupování. 

Odkaz na zvukové stropy ve formátu mp3: 

http://www.bridge-online.cz/casopis-gate/gate-march-2020/

Kdo u sebe nemá poslední časopis Gate, nalezne ho zde: 

http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf

Dále v dolní části str. 18 vypracujte úkol (task): slova, která jsou v textu psaná kurzívou, máte přiřadit k jejich očíslovaným definicím. Vypracování úkolu si můžete zkontrolovat na základě poslechu - stopa 11. Řešení mi následně zašlete na emailovou adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Za plnění či neplnění úkolů zavádím bodovací systém 1 až 5 bodů. 

 

Matematika 30.3. - 3.4. Kontrola výsledků soustavy rovnic a lomené výrazy

Do školního sešitu si udělejte zápis :

KOULE, KULOVÁ PLOCHA a vypočítejte příklady poznamenejte si do sešitu ŘEŠENÉ PŘÍKLADY - KOULE

 

Fyzika - viz příloha pod textem - odeslat mailem nebo přes Bakaláře do 3.4.

Chemie - viz příloha pod textem - 2. část

Ruský jazyk  30.3.-3.4.2020

1. nastudovat novou gramatiku v zelených rámečcích uč. str. 64 a 65
2. procvičit na cvičeních str. 64/3.8
                                   str. 65/3.9, 3.10
3. písemně PS str. 23- celá+ pokračuje na str. 24/ v. b
4. pro zájemce procvičování slovní zásoby na https://www.jazykovalaborator.cz/testy.rustina/

RJ 30.3-3.4.- práce pro M. Černého- uč. č. 2

1.lekce 4- vypsat a naučit slovíčka- str. 70,71
2.Přečíst text na str. 69+písemně odpovědět na otázky na str. 72/1.2
3. procvičovat slov. zásobu na https://www.jazykovalaborator.cz/testy.rustina/

 

Český jazyk - 30. 3. - 3. 4.

M  Vsuvka a věta neúplná - Uč str. 76 cv.5, PS 44 cv.3, 4 do sešitu + prac. list + jazykový rozbor č. 4(pod textem) 

LV  George Orwel - Čít. 115  - zápis do sešitu, + V románu1984 hrají média, především televize, významnou roli, pokuste se popsat, jak fumgují? Dokážete vysvětlit, proč se ve svobodných zemích mluví o novinářích jako o "hlídacích psech demokracie"? - poslat do 3. 4. na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Úvaha - str. 119 - téma "Snila jsem o tom, že nebudu muset chodit do školy, teď se mi sen splnil..."  Poslat do 3. 4. na můj mail

 

NĚMČINA od 30. 3. do 3. 4.:
    
    Pondělí - téma: Školní předměty
               učebnice str. 40 - přečíst + přeložit - ústně
               učebnice str. 40/10 a) ústně      str. 40/10 b) vypracovat 6 vět do ŠS


  Úterý  - téma: Informace o dění ve škole
             učebnice str. 41/12 a) - ústně
             učebnice str. 41/12 b) vypracovat do sešitu 
         
            Např.: In Mathe kann man rechnen, zeichnen ......  . (minimálně 10 předmětů + 4 činnosti)

 

ŘÍRODOPIS 

Učivo 25.3. – 3.4.

str.14-15 vypsat poznámky+ tabulku

str.16-18 dopsat chybějící

str. 37-43 poznámky

Nezkreslená věda – podívejte se na to několikrát, udělejte si výpisky. Je to moc hezky udělané.

https://www.youtube.com/watch?v=ydbFUbDVLEg

 - Prostudujte v učebnici str. 19 – 34 – vyberte si 3 minerály (tak, aby nebyly ve stejné skupině mineralogického systému) a tyto minerály popište (př. Chemické a fyzikální vlastnosti, kde se těží, k čemu se požívají atp., OBRÁZKY). Rozsah – každý minerál na A4, vyberu...časem :) - dlouhodobý úkol

 POŠLETE NA E-MAIL DO  10.4.

ZEMĚPIS  - do 3.4.

Výpisky str. 38 - 48

Podívejte se na tento dokument

https://www.youtube.com/watch?v=YAt2VusvKs8

a napište pojednání o čem to bylo, co by se dalo zlepšit, co je podle vás špatně, co je dobře, nezapomeňte na vlastní názor. Rozsah – kdo píše malým písmem, min.A5, kdo píše velkým písmem, min.A4. Až se uvidíme….časem :)….vyberu, oznámkuju.

 

Výtvarná výchova - "Co vám nejvíc chybí v karanténě" - ztvárněte jakkoliv


 

23.3.-27.3.2020

Aj  - Žákům byl prostřednictvím Bakalářů zadán interaktivní úkol s orientačním termínem splnění do 273. 2020

 

OV- učivo do Velikonoc 

              - str. 62 - 64 , přečíst, výpisky formou odpovědi na otázky?
             1. O čem rozhoduje Mezinárodní soudní dvůr a kde sídlí?
             2. Co je cílem těchto organizací? UNESCO,UNICEF,WHO,IMF,WB.
             3. Kolik památek má ČR na seznamu kulturního dědictví UNESCO?
             4. Co je cílem NATO? Kdy vzniklo? Od kdy je členem ČR?
             5. Jak se jmenuje organizace, která podporuje rozvoj mezinárodního obchodu?


PČ -
příprava na přijímací zkoušky, které vás čekají 14 dní po znovu otevření škol. Termín bude pouze jeden ( "máte jen jeden pokus"), stále platí test z českého jazyka a matematiky. V případě dotazů pište, volejte. E. Březinová

 

Dějepis - otázky od pana učitele  najdete na nástěnce v Bakalářích:-)

MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 24. 3.

Do pondělí (30.3.2020) vyřešte písemku č.19,20 a zašlete mi výsledky přes Komens a nebo do emailu (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.). Písemka č.19,20 ve formátu PDF (MS-pis-19-20.pdf) je v souborech ke stažení. Správné řešení naleznete v úterý (31.3.2020)

MATEMATIKA 23. 3.

Vypočítejte v pracovním sešitě úlohy z praxe - jehlan, kužel str. 187, 188, 189 (strana 190 komolý jehlan a kužel vynechte). Výsledky zkontrolujte z PDF souboru v příloze (9.rocknik pracovni sesit.pdf).

Ruský jazyk

uč. str. 63- gramatika -zelený rámeček nastudovat+ ústně str. 63-cv.3.6

Písemně do škol. sešitu- uč. str. 63/ cv. 3.7- doplnit a napsat

PS str. 22/ cv. 9- celé

Opakovat slovní zásobu 4. lekce

Michal Černý RJ uč. 2

Opakovat slovní zásobu 3. lekce

Vypracovat v PS str. 21/5, 22/6, 23/7


Český jazyk - práce na týden 23. - 27. 3. 
M  - Samostatný větný člen, oslovení, vsuvka a věta neúplná
- Uč str. 75 - tabulka(+"lišta"), str,76 cv.2, 3 PS str.44 cv.1, 2

Lv - Osudy dobrého vojáka Švejka - Čít 115 otázky dám na Google classroom

 - Úvaha - Uč str. 119 cv. 2 c, d připravit vlastní práci na toto téma do 28. 3. (způsob odevzdání upřesním)

 


ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ: 

24.3. - 27.3. Nastudovat trpný rod v minulém čase: PS 64/Unit 4 a udělat zápisky do sešitu. Dále vypracovat PS 36/1-3 a naučit se slovíčka z lekce 4C. 

18.3. a 20. 3. Aj naučit se slovíčka z lekce 4B a vypracovat PS 35/1, 2.

11.3.  vypracovat PS 34/4, 5 (trpný rod). Dále PS 38/1, 2 (práce s textem) a PS str. 39 My project: My diary. Oproti zadání požaduji deník zachycující tři dny. 


19. 3.  Inf 9 - napsat článek do školního časopisu na téma - „Škola doma „ , poslat na mou adresu  -termín konec března.
           HV 9 -
hudba 60. let v Československu, divadlo Semafor, Suchý, Šlitr. Vyhledat a zpracovat. Nic neposílat. Samostudium. 
           D  -
prostudovat politické procesy v Československu str 130, 131.
Odkazy na uč. materiál

https://plus.rozhlas.cz/rok-1949-prvni-justicni-vrazda-politicky-proces-s-generalem-heliodorem-pikou-7588147

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-popravena-milada-horakova-27-cerven-150952
https://www.slavne-dny.cz/episode/10004217/den-kdy-zacal-proces-s-rudolfem-slanskym-20-listopad

 

19. 3. Tělesná výchova: Zdravím všechny žáky II. stupně naší školy. Vzhledem k situaci která nastala, máte ještě více příležitostí sedět u PC či na mobilu :(

A to není pro vaše fyzické i duševní zdraví vůbec dobré. Proto vám doporučuji si každý den trochu zacvičit. Nejideálnější by byly, všichni je dobře znáte, posilovací stanoviště – kliky, prkno, břicho: sedy-lehy, švihadlo- lze nahradit dřepy, záda- vzpřimovače + spešl hudba :)

Přinuťte se 10 minut denně a koronavirus se vám určitě vyhne.

 

Učivo z němčiny od 23. 3. do 27. 3.:
              PO
- téma: Můj týden
           
  uč. str. 38/6 a) b)- přečíst + přeložit - ústně
             - do ŠS přepsat tabulku "umět, moci" - slovesa se naučit časovat
              uč. str. 38/7 a) b) ústně         38/7c) pís. do ŠS      
              Doučit se všechna slovíčka ze 4. lekce
              Út  -
téma: Řadové číslovky
             
uč. str. 39/ 8 a)b)c) -opakování   - vypracujte  svůj rozvrh na list A4 - Nadpis bude "Můj rozvrh" 
             Zápis do ŠS - Grammatik  - Řadové číslovky - tabulku přepsat - čísla od 1. až 30.- používejte slovník        www.centrum.cz,www.atlas.cz, www. seznam.cz
         Uč. str. 39/9 - ústně          str. 39/ 9 b) do ŠS - pís.

 

 


17. 3. Aj - Vlková "Žákům byl dne 16. 3. přes Bakaláře (Komens) zaslán procvičovací úkol na gramatiku trpného rodu se všemi pokyny. 

18. 3. Čj - učivo na týden - 16. - 20. 3.
           Řeč přímá a nepřímá Uč 74 cv.1,2 do ŠS, PS 43 cv.1, 2, 3
           Lv
- Čít 163 - Čapek - Kulhavý poutník - odpovědět do sešitu na otázky: O jaké putování se jedná? U koho už jsme se setkali
           s poutníkem? 
           S -
Uč 119 Úvaha - vypsat tabulku cv. 1 do ŠS, napiš krátké zamyšlení (úvahu) na téma "Osoba tvor člověku nebezpečný" (viz LV 163)


  17. 3. OV - OSN- str. 60-61, přečíst, výpisky formou odpovědi na otázky:
1. Co je to OSN, kdy organizace vznikla a jaké jsou její cíle?
2. Jaké jsou základní orgány OSN?

17.3. MATEMATIKA:

1) Příklady, které jste vyřešili v pracovním sešitě na straně 177-200 zkontrolujte podle vzorového řešení v pdf, které najdete  na konci této stránky a opravte chyby.

2) Vypracujte do školního sešitu rovnice a lomené výrazy ze zadání v pdf na konci této stránky. ( Pomůcka: kdy má výraz smysl = podmínky, kdy je výraz roven nule = když je nenulový jmenovatel, potom bude čitatel roven nule) Výsledky mi pošlete do středy 25.3.2020 na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do předmětu napište jméno žáka a třídu, pište pouze výsledky s označením čísla příkladu do tabulky: číslo příkladu, x=, y=, ZK.

 


 

17. 3. Chemie ke stažení je pod tabulkou.

RJ-zopakovat časování sloves uč. str. 61- zelený rámeček

      PS str. 21/cv. 8

     Do školního sešitu přeložit tyto věty:

Jaké kalhoty se ti líbily? Líbila se mi sukně, kterou jsme včera viděli v obchodě. Jaké květiny jsi koupil? Tohle je dívka, se kterou jsem se seznámil v Moskvě. Na sobě má nové džíny a červené tričko. Na sobě měla šaty a černé střevíčky na jehlových podpatcích.

RJ pro Michala Černého- uč. str. 63- infinitivní věty- zelené okénko+ cv. 3.8 na str. 62- ústně+ do ŠS uč. str. 63- cv. 3.9 a,b

FM - Vypracovat prezentaci na vývoj platebních karet a dalších forem bezkontaktních plateb

F - učebnice str. 59 - 63 - vypsat Odpovědi na otázky: Co je sublimace? + příklad, Co je desublimace? + příklad Vypracovat odpovědi na otázky str.63

N - téma: Můj týden, Uč. str. 38, naučit se časovat "umět, moci", zápis do ŠS - tabulku, naučit se týdenní rozvrh - Uč. str.39

D - ČSR - totalita - str. 127 - 132, potom str. 112 - 115 - východní blok

OV - Mezinárodní organizace str. 59 přečíst, vypsat vybrané organizace tabulka str. 59

V českém jazyce jsme došli v učebnici do strany 73. V pracovním sešitě do str. 42. Do těchto stran si žáci vypracují cvičení samostatně.  

 

Učivo angličtiny na týden, tj. od 11. - do 20. 3. 2020. Týká se skupiny 2.Přečíst s porozuměním článek v učebnici, str. 44 – Make a difference (slovní zásoba 3C). Následně splnit úkoly s ním spojené, tj. str. 45/2, 3 (písemně do školního sešitu).

  1. Písemně do školního sešitu napsat, jaká konkrétní zlepšení by měl udělat školní parlament naší školy (alespoň 5 vět). „School council should….“
  2. Z březnového časopisu Gate si vybrat jakýkoli článek a napsat, o čem je/byl (minimálně 10 vět do školního sešitu). Kdo nemá březnové vydání (chyběl) zpracuje stejný úkol z předchozího čísla.
  3. Nastudovat si gramatiku z lekce 4 – Trpný rod.
  4. Seznámit se se slovní zásobou lekce 4A
  5. Učebnice str. 46/1, 2, 3, 4, 5 (přečíst str. 47) – vše písemně do sešitu
  6. Pracovní sešit str. 32/1, 2 a 33/1, 2, 3.
  7. Opakovat si na hlášený test na vyjadřování množství, který si napíšeme hned po návratu do školy.

Splnění úkolů bude prověřeno a hodnoceno.


 

26. 8.  Vítám všechny v novém školním roce 2019/2020 - veledůležitém pro rozhodování o budoucnosti "našich" dětí!!!

První instrukce pro příští týden:

pondělí - jedna vyučovací hodina! oběd od 9:00

úterý, středa - pět vyučovacích hodin - třídnické práce

čtvrtek, pátek - pět vyučovacích hodin - dle rozvrhu, ale bez odpolední výuky

od pondělí  9. 9. - se učíme dle rozvrhu (naostro)

Přeji všem dobrý začátek a ještě lepší konec!!!

MŮJ NOVÝ "PRACOVNÍ" E-MAIL:  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Hedvika Zmeková