2019 / 2020  

Třídní učitelka:

Ing. Eva Zavaďáková

 

 

ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE - samostudium

od středy 11.3.2020 do odvolání nouzového stavu z jednotlivých předmětů:

26.6. v 9 hod. vydání vysvědčení

 

ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ 22.-26.6. 

Podívejte se na nějaký film v angličtině (s titulky) dle vlastního výběru a napište mi pak, který film to byl a zda se vám líbil. Přeji krásné prázdiny.

S pozdravem Mgr. Štrynclová Gabriela

 

Přírodopis - 15. - 19.6.

Atmosféra

https://www.youtube.com/watch?v=5L1v-LUmol8&list=PLs8T-WHZWgDVSFv3lAlufaYs4fEztRMyU&index=5 - Atmosféra

https://www.youtube.com/watch?v=JgUUf8fgldA - rozšiřující studium pro gymnazisty

 

Zeměpis - 15. - 19.6.

souhrnné opakování

 

MATEMATIKA  15.-25.6.

ve čtvrtek 18.6. třídnická hodina- rozdělení do skupin viz.zpráva Bakaláři,

nezapomeňte vrátit všechny učebnice a klíč od skříňky v šatně

Prostudujte si základní pojmy z kapitoly FUNKCE : FUNKCE + PS2.díl

                                                                                  definiční obor fce, obor hodnot fce, fce sudá a lichá,rostoucí,klesající,

                                                                                   lineární fce- rovnice a graf, průsečíky s osou x,y ,

                                                                                   vypracujte do PS 2.díl příklady na str. 130-138

 

RUSKÝ JAZYK 15.-25.6.
Teď už pro vás volím videa, na která se můžete podívat. Jsou zajímavá a uslyšíte autentickou ruštinu. Zároveň jsou to aplikace rusko - anglické, takže si procvičíte i angličtinu.
Na aplikaci www.youtube.cz si najděte:
A basic dialogue in Russian /Two friends  talk/ - asi 5 min.
Easy Russian 1, 2, 3, 4, 5
Lesson 1 - Dialogue with English subtitles

 

NĚMČINA 12.6. - 26.6.

Dodívejte se na zbytek filmu o Nickovi. Zde máte odkaz na celý film. Část filmu jste již viděli. Zapněte si německé titulky. Neustále tam naskakují čínské titulky, ale naštěstí to jde přepnout. Pouze to nelze dát do odkazu. Viel Spass!

https://www.youtube.com/watch?v=4-eDoThe6qo

 

ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ 12.6. - 19.6. 

Podívejte se do přílohy Mistakes in English. Vyfotila jsem pro vás v reálných situacích pět špatných překladů do angličtiny. Zkuste v nich najít chyby a opravit je. U jednoho překladu bude těžké přijít na to, co tím chtěl autor říci, jsem zvědavá, jestli to někdo z vás dešifruje. Poslední slide je nejtěžší, anglickou informaci rodilý mluvčí pochopí, ale není stylisticky správná. Enjoy! 

 

MATEMATIKA 8.-12.6.

Hodně štěstí při úspěšném složení přijímacích zkoušek na střední školy smilesmilesmile

Ve čtvrtek a v pátek ve škole - FUNKCE přineste si pracovní sešit 2.díl

8. - 12.6.  Přírodopis, zeměpis: Držím palce, ať se přijímačky povedou. 

RUSKÝ JAZYK 8.- 12.6.
8.6.
- zkuste si poslechová cvičení na www.youtube.cz  -  31 minutes of Russian listening comprehension for beginners. / do sešitů si můžete napsat některé nové výrazy - vše je rusko - anglicky/

9.6.
-  Přeložte a přepošlete mi následující věty:
1. Co si o tom myslíš?
2. To pojištění je velmi drahé.
3. Procházeli jsme se po městě a potom jsme večeřeli v restauraci.
4. Objednal /a/ jsem si hovězí s rýží a víno.
5. Ty kalhoty mně nesedí , chtěl /a/ bych si vyzkoušet jiné.
6. Jestli budeš mít čas, půjdeme do kina.
7. Vrátíme se pozdě, musíme se s nimi zítra setkat.

NĚMČINA 8.6. - 19.6.

Pošlete mi deset vět o německy mluvících zemích (např. Deutschland liegt in Europa. Die Hauptstadt von Deutschland ist Berlin). Soustřeďte se, prosím, na hlavní informace o Německu, Švýcarsku a Rakousku. Snažte se věty vymýšlet sami v jednoduché němčině obsahující gramatiku, kterou jsme již probírali (počet obyvatel, nejvyšší hora, zajímavosti apod.). Není příliš smysluplné přebírat z internetu složité jazykové konstrukce, kterým ještě nemůžete zcela rozumět.

 

ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ 8.6.-12.6.

Podívejte se na video s Meghan Markle. Meghan mluví velmi pěknou a především srozumitelnou americkou angličtinou. Napište mi do mailu odpovědi na tyto otázky: Who is Meghan Markle? What is she saying about her parents? How is she describing her life in Los Angeles? Why does she want to speak about this problem?

https://zena.aktualne.cz/celebrity/meghan-v-boji-proti-rasismu/r~39244562a5aa11eaaabd0cc47ab5f122/?utm_source=volnyHP&utm_medium=videobox&utm_content=default&utm_term=position-0&utm_campaign=Video

 

PŘÍRODOPIS - 1.6. - 5.6. 

Upozoňuji všechny ty, kteří se ještě nepodívali na film,  (viz.  odkaz v minulém týdnu) že ho na konci týdne musím smazat. Výpisky pošlete ke kontrole v týdnu 8. - 12.6.

ZEMĚPIS - 1.6. - 5.6.

máte prostor dodělat projekt "Mezinárodní obchod a fairtrade".  Učte se na přijímací zkoušky! Držím palce a hodně štěstí!

 

OBČANSKÁ VÝCHOVA 1.-5.6.

OV - Globalizace - přečíst str. 72, kdo ještě neposlal předchozí úkoly, pošle do 5.6.
 
PČ - kdo ještě neposlal prezentaci o povolání, zašle do 5.6.

MATEMATIKA 1. - 5.6.

Vypočítej klasifikovaný test na slovní úlohy řešené soustavou lineárních rovnic  Slovní úlohy D+E   a výsledky mi pošli do čtvrtka 4.6.

RUSKÝ JAZYK 1.- 5.6.

 1. 5. 
 - tentokrát si nastavte na youtube - Learn Russian with Putin - je to asi 16 min. přenos s brilantní ruštinou slovem i azbukou. Zároveň po chvílích máte vyjmuté věty rusko - anglické / není od věci si něco zapsat do slovníků/ - zkuste si poslechnout a porozumět
2.5. 
- přepošlete mi překlad vět:
1. Myslím, že to je výborný nápad.
2. Promiňte, kde je zkušební kabinka?
3. Chtěli bychom si objednat bílé víno a kávu.
4. Musíme zaplatit pojištění.
5. Zdá se mi, že jsem ji viděl minulý týden.
6. Už se známe mnoho let.
7. Navrhuji, abychom se sešli v sobotu v 10 hodin v kavárně na náměstí.

 ANGLIČTINA 1.- 14.6.

 skupinA AJ2 - Vlková
 
Přečtěte si příběh s názvem On the Dark Side of the Moon v učebnici od str. 91 a odpovězte na následující otázky:
1) What is the story about? O čem příběh je?
2) Who are the main heroes - names and characteristics? Jaké jsou hlavní postavy - jejich jména a vlastnosti?
3) What is the plot? Jaká je zápletka příběhu?
4) How does the story end? Jak příběh končí?
5) Did you like the story? Why? Why not? Líbil se ti příběh? Proč? Proč ne?
6) Change the end of the story? Vymysli jiný konec příběhu.
7) Napiš alespoň 5 slovíček, která sis musel vyhledat ve slovníku (anglicky - česky)
Odesílejte emailem nebo přes Bakaláře.
 
Pozn. Je možné odevzdávat i dříve nedodané úkoly.

ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ 1.- 5.6. 

Přečtěte si nový časopis Gate. Zajímavé jsou především články o koronaviru a přenosu virů ze zvířat na člověka. 

https://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-05.pdf

Bonusový úkol: Napište mi anglicky odpovědi na tyto otázky: Proč je v americkém Chicagu Cermak Road? Po kom je pojmenovaná? Čím se tento pán proslavil? 

 

NĚMČINA 1.- 5.6. 

Prohlédněte si kartičky v příloze Deutschland. Vyberte si pět kartiček, které se vám líbí a ke každé napište dvě věty. Např. Das Brandenburger Tor (Branibořská brána) ist ein Symbol von Berlin. Früher war hier die Grenze zwischen West- und Ostberlin. 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MATEMATIKA 25.-29.5.

Vypočítej klasifikovaný test Soustavy rovnic B+C  a výsledky mi pošli do čtvrtka 28.5.

ANGLICKÝ JAZYK 25.-29.5.

Učivo AJ (skupina Vlková) 
a) Individuální opakování
b) Dodání chybějících úkolů (ujistěte se, že jste odevzdali požadované úkoly z minulých týdnů, pokud ne, odevzdejte dle pokynů)
c) Žákům budou přes Bakaláře zaslány dobrovolné procvičovací úkoly.

 

RUSKÝ JAZYK
25.5.
- v učebnici na str. 90 přeložte cv. 3.10 a přepošlete na moji adresu
- zkuste si znovu přečíst to, co napsala Lena na str.75 a odpovědět na otázky 1.1a/ str. 91 /využijte pomocných výrazů dole  v šedém rámečku/

26.5.
- prac. sešit - str. 30/cv.8,9 - opět vyplněné přepošlete

 
PŘÍRODOPIS - 25. - 29.5.
 
To je již zmíněný film, podívejte se na něj a udělejte výpiskky 
 
 

ČESKÝ JAZYK  25. - 29. 5.

Těm, co nechodí na výuku do školy, zasílá paní asistentka Zervanová (na můj pokyn) mailem úkoly, ke kterým časem posílá i výsledky.
Některé práce budu známkovat, takže prosím poslat na můj mail - týká se to i dnešního pracovního listu Určete počet vět hlavních a vedlejších (+ poměr mezi větami a druh Vv!!!)

 

NĚMČINA 25. - 29. 5. 

Stále platí úkol z minulého týdne - otázky k seriálu Nicos Weg - viz příloha Nicos Weg Fragen. Omylem jsem zařadila i otázky k episodám 19 a 20. Shlédněte tedy tyto dvě episody a dopošlete mi odpovědi na poslední tři otázky. Většina z vás mi ještě neposlala nic, tak pro ty platí otázky 1 až 10. 

https://www.youtube.com/watch?v=uJ6uLjJxX-8

https://www.youtube.com/watch?v=lvgs_iLBdvY

 

ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ 25. - 29.5.  

Naučte se slovíčka z celé 5. lekce (PS str. 69). Většinu této slovní zásoby již znáte. Dále pracujte s tázacími dovětky. Vypracujte celou stranu 42 v pracovním sešitu a zašlete mi ji ke kontrole. Pozor! Věta s tázacím dovětkem má slovosled věty oznamovací, pouze dovětek se chová jako otázka. Čili věta úvodní má jiný slovosled než samotný dovětek. Je-li věta kladná, je dovětek záporný a obráceně. V dovětku používáme stejné pomocné sloveso, jaké bychom použili v běžné otázce. Několik typických příkladů: He is nice, isn't he? She can't skate, can she? We don't smoke, do we? They work a lot, don't they? 

 

ZEMĚPIS 2 týdny - 18. - 29.5.

Vytvořte projekt na téma Globální problémy dnešní doby. Nechci nic o změně klimatu, tání ledovců nebo pálení TDL, vydejte se směrem mezinárodního obchodu a fair trade. Nezapomeňte, že každá práce musí obsahovat zdroje, odkud jste čerpali. Zaměřte se na negativní stránku mezinárodního obchodu, zkuste najít nějaké konkrétní příklady (už jste viděli pár dokumentů...), pozitivní  stránku, obrázky, NÁZOR. Rozsah stejně jako u projektu (2 A4), můžete to klidně udělat do projektového sešitu. Prosím posílejte od 29.5. Děkuji

 

 

PŘÍRODOPIS - 18. - 22.5.

Tentokrát bych potřebovala, abyste se podívali na dokument "Rozmary počasí dnešní doby - voda". Na youtubu jsem ho nenašla, zkuste pohledat vy, a já vám ho zkusím nějak poslat. Ti, co chodí do školy, ho samozřejmě uvidí. Udělejte si z něj zápis - soustřeďte se na oběh vody na Zemi. 

 

MATEMATIKA 18. - 22. 5.

1) Prostuduj a vyřeš do školního sešitu test M Test 6 - zadání .  V pátek zkontroluj výsledky a zde najdeš správné řešení:...M Test 6 řešení.pdf   (neposílej)

2) Vypočítej a výsledky klasifikovaného testu D+E ( celkem 10 výsledků označ)  Test D+E  mi pošli přes Bakaláře- Komens-poslat zprávu do čtvrtka 21.5. 

 

RUSKÝ JAZYK 18. - 22.5.

18.5.
 -    přečtěte si na str. 75, 76 a potom udělejte cvičení 1 a 2 na str. 78  - přepošlete na moje stránky

19.5.
- přeložte věty a přepošlete je na moji adresu
1. Kdy se vrátíte z města?
2. Budu jí muset zítra zavolat.
3. mohu si vyzkoušet ty kalhoty?
4. Potřebuji jinou velikost.
5. Kde musíme přestoupit?
6. Musíte jet 2 zastávky a potom přestoupíte na metro.
7. Let do Paříže byl zrušen, vrátíme vám peníze.

 

DĚJEPIS 18. - 22.5.
Zde se nachází úkol z látky, kterou jsme již probrali, takže to pro vás bude úplná hračka. Úkol vyplňte přímo v mailu a pošlete mi jej přímo na můj mail. ŽÁDNÉ PŘÍLOHY. Ještě jednou  - ŽÁDNÉ PŘÍLOHY. Pro ty, co nepochopili, tak odpovíte přímo do mailu a nebudete to dělat do sešitu, nebo na papír, který pak ofotíte, tedy - ŽÁDNÉ PŘÍLOHY. Nebojte se, ještě jsem se nezbláznil, ale mezi vámi existují jedinci, kteří prostě nečtou ( nebo to neumí ). Když jsem toto psal u minulé úlohy, přesto se našlo dost jedinců, kteří mi to poslali jako přílohu - takže ŽÁDNÉ PŘÍLOHY.

A jdeme na to :
1 Napište naše prezidenty

1918 - 1935 -

1935 - 1938 -

1938 - 1945 -

1945 - 1948 -

1948 - 1953 -

1953 - 1957 -

1957 - 1968 -

1968 -

2. Co bylo příčinou druhé berlínské krize, jak tato krize probíhala a jak byla vyřešena?

3. Co to byla karibská krize, jak tato krize probíhala a jak byla vyřešena ?

4. Jak komunisté vysvětlovali příčiny malé ekonomické krize, která postihla Československo na počátku 60. let

5. Co bylo její skutečnou příčinou?

6. Na které dvě skupiny rozdělila tato krize komunistickou stranu ?

7. Co to byly revize politických procesů?

8. Některé revize politických procesů končily rehabilitacemi – co to byly rehabilitace?

9. Jak částečné otevření hranic vedlo ke kritice režimu?

10. Na počátku roku 1968 zastával Antonín Novotný dvě funkce - byl prezidentem republiky a generálním tajemníkem KSČ. Z obou funkcí musel odstoupit. Kdo nastoupil po něm? Pozor chci dvě jména - generální tajemník KSČ a prezident republiky.

Odpovídejte krátce, žádné slohové práce, stačí dvě slova, nebo jednoduchá věta. Uzavírka odpovědí je do 24. května.

 

ANGLIČTINA ŠTRYNCLOVÁ 18.5. - 22.5. 

Přečtěte si přílohu AJ Face Masks. (Jde o originální text, který byl na obalu jednorázových roušek). Vytvořte 8 otázek, které se budou týkat nejdůležitějších informací ohledně roušek, a sami si na ně odpovězte. Např: Can we wear these masks repeatedly? No, they are disposable (na jedno použití). Výsledný text mi zašlete na mail. 

 

NĚMČINA 18.5. - 22.5. 

Dále pokračujte ve sledování seriálu Nicos Weg - episody 13 až 18 a zašlete mi na mail odpovědi na otázky v příloze Nicos Weg Fragen. 

https://www.youtube.com/watch?v=VWDtpIIAgAI
 
https://www.youtube.com/watch?v=J71RxF7qU2o

https://www.youtube.com/watch?v=w-Zea1mverM
 
https://www.youtube.com/watch?v=c7LTbMCKVNo

https://www.youtube.com/watch?v=IQ3cDBISOao
 
https://www.youtube.com/watch?v=3K991pj4Uic

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

PŘÍRODOPIS  11.- 15.5

Voda na Zemi – str. 68-70

https://www.youtube.com/watch?v=Molg9Qhr6LQ – voda – nezkreslená vědy – pusťte si to několikrát za sebou, zastavujete je to a udělejte si zápis.

ZEMĚPIS  11. - 15.5.

Propojenost světového hospodářství – str. 78 – 79

https://www.youtube.com/watch?v=PLKTGWH398Q – What is FAIR TRADE?

https://www.youtube.com/watch?v=o6pcJxFen8Y

https://www.youtube.com/watch?v=xlt8JkMRi-g – stinné stránky banánového průmyslu

https://www.youtube.com/watch?v=qTlsqDnE6dE – FAIR TRADE pěstování banánů a květin

 

RUŠTINA 11. - 15.5.

11.5.
 - opište si  zelenou tabulku na str. 86 a tabulku na str. 89

12.5.
Přeložte věty a přepošlete mi je:
1. Je třeba koupit ovoce a zeleninu.
2. Bude třeba jít zítra na nákup.
3. Je možné se setkat po obědě.
4. Musíš se vrátit do šesti hodin.
5. Musíme si objednat let do Bruselu.
6. Musíš čekat na zastávce autobusu ve 2 hodiny.
7. Bylo třeba si s nimi promluvit.
/týká se gramatických jevů ze str. 86 a 89/

 

ANGLICKÝ JAZYK- Vlková, od 11. 5. - 22. 5. 2020
1) Z časopisu Gate (duben) si vyberte článek a buď
a) přeložte z něj 20 souvislých vět nebo 
b) v 10 anglických větách napište, o čem článek je/byl a proč sis ho zvolil.
Odkaz na časopis:

https://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-04.pdf

2) Seznamte se se slovní zásobou lekce 5B (WB str. 69)
3) Vypracujte ústně SB str. 60/1, 2, 3, 4, 5 + přečtěte si článek na str. 61
4) Vypracujte písemně WB str. 43 - 44
Vypracované úkoly 1) a 4) mi zašlete buď ofocené nebo ve wordu zpracované na můj email nebo přes Bakaláře.
 

MATEMATIKA 11. - 15. 5.

Prostuduj a vyřeš do školního sešitu test : Test 5- zadani.pdf    V pátek zkontroluj výsledky a zde najdeš správné řešení: Test 5 -reseni.pdf

Pracujte s námi a počítejte jako žáci, kteří chodí do  školy :Zápasy s algebrou B+C.pdf

OBČANSKÁ VÝCHOVA 11. - 22.5

 Evropská unie - přečíst str. 67 - 71, na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. poslat do 22.5. odpověď na otázky:

1. Jaké jsou hlavní instituce EU?
2. Jaké jsou symboly EU?
3. Kdy vstoupila ČR do EU?
 
 - Kdo neprezentoval a neposlal prezentaci na povolání, pošle na můj  e-mail do 22.5.
 
 
ANGLICKÝ JAZYK ŠTRYNCLOVÁ 11.5. - 22.5.  - na tento týden zasílám pouze píseň od montrealského zpěváka Leonarda Cohena - viz příloha Song Treaty by L. Cohen. Doplňte do mezer chybějící slova a výsledný text mi zašlete na mail. Píseň naleznete na youtube: 
 
 
NĚMČINA 
 
Pokračujte se sledování seriálu Nicova cesta (Nicos Weg) - episody 11 až 15: 
 
 
 
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

ANGLICKÝ JAZYK ( skupina 2 - Vlková) 4. - 7.5.

Opakování, dodělávání úkolů. Žáci si zkontrolují, zda splnili všechny zadané úkoly zadané od 11. 3. Do konce týdne je možnost veškeré neodevzdané úkoly odeslat ke kontrole a oznámkování (emailem, přes Bakaláře)

MATEMATIKA 4. - 7.5.

prostuduj a zkoušej vyřešit M Test 4- zadání.pdf

připrav si řešení do školního sešitu ( vyřešené 3 testy M Test 2+3+4 odevzdáš 11.5. ve škole)

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ  a případné nejasnosti si objasníme ve čtvrtek v 10 hodin na online výuce.


PŘÍRODOPIS 4. - 7.5.

Vnější geologické děje – Zvětrávání – výpis str. 65 – 67

https://www.youtube.com/watch?v=Tohzm6gImHo–zvětrávání - eroze


ZEMĚPIS 4. - 7.5. 

Služby a cestovní ruch – výpis str. 74 – 76.  – vypracujte odpovědi na otázky na str. 77. Pošlete mi je do 11.5

 

RUŠTINA 4. - 7.5.
4.5.
- v učebnici na str. 81 přepište tabulku se slovesem "čekat", pod obrázky opište minulé tvary tohoto slovesa a na str. 80 vyčasujte do sešitu toto sloveso.
- přeložte do sešitu  cv. na str. 81 a zašlete na moji mailovou adresu

5.5.  
Přeložte:
1. Ona často nakupuje v obchodním centru.
2. Kdy pojedeš za babičkou?
3. Procházeli jsme se po městě a potom jsme šli do kina.
4. Když jdu do školy, často si oblékám džíny a triko.
5. Dejte mi prosím jídelní lístek.
6. Kolik stojí let do Paříže?
7. Vezmu si kávu s mlékem a minerální vodu.

-opět přeložené přepošlete na mojí adresu
 

 

ZEMĚPIS + PŘÍRODOPIS 4. - 7.5.

Upozorňuji, že nejpozději do středy 6.3. vám musím uzavřít čtvrtletní známku jak ze Z, tak z Př. Jsou mezi vámi tací, pro které s opuštěním školy přestal Z a Př existovat. Máte poslední šanci práce poslat. |Tímto vás prosím o zaslání aspoň jedné eseje ze Z, které byly zadány.  Např. vaše reakce na dokument o zemědělství. Děkuji. P.Vávrová

 

ANGLICKÝ JAZYK ŠTRYNCLOVÁ 4. - 7.5. 

V Příloze Gold Rush, kterou již znáte, vyhledejte postavičky z Přílohy Where is. Až těchto pět postaviček naleznete, namluvte mi zvukový soubor (např. ve Voice Memos nebo v jiné aplikaci), který bude ke každé postavičce obsahovat jednu větu popisující to, kde se postava nachází. Např. Wally is next to .... Kdo nezvládne vytvořit zvukový záznam, zašle mi na mail věty v písemné formě. Kromě toho nastudujte novou gramatiku v PS str. 63 a vypracujte cvičení PS 40/2. Dále se naučte slovní zásobu lekce 5A. 

 

NĚMČINA 4. - 7.5

Podívejte se na pokračování seriálu Nicos Weg, episody 8, 9 a 10 a pošlete mi v nj krátké shrnutí dosavadního příběhu. Např. Nico kommt nach Deutschland. Er ist aus Spanien, atd. 


https://www.youtube.com/watch?v=T89sIATrpBc
 
https://www.youtube.com/watch?v=p1dci7nBJRo
 
https://www.youtube.com/watch?v=5wyalwdmpzk

 

ČESKÝ JAZYK  4. - 7. 5.
Vlastní jména
Uč 84 - 85 tabulka - pročíst!  86 cv. 1(tužkou do učebnice)
PS 49 cv. 1, 2, 3 + pracovní list - Velká písmena_9  - neposílat!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

ANGLICKÝ JAZYK skupina 2 (Vlková) 27. – 30. 4

1) S pomocí internetu vyhledej názvy států a jejich vlajky (učebnice str. 56/1), spoj názvy měst a států (učebnice str. 56/2). Kterou z těchto zemí nebo měst bys chtěl navštívit a proč? (I would like to visit ….. because…..). Písemně odpověz.

2) Představ si, že jsi v nové škole a máš za úkol sdělit ostatním něco o sobě.  Zpracuj písemně. Povinný počet slov je minimálně 100 (např. jméno, věk, přezdívka, rodina, volný čas, vlastnosti/povaha, oblíbené jídlo/film/zpěvák/předmět ve škole, jazyky, které země/zajímavá místa jsi navštívil, čím bys chtěl být a proč apod.).

Oba úkoly odešli do 3. 5. 2020.

 

ANGLICKÝ JAZYK skupina 1 (ŠTRYNCLOVÁ) 27. - 30.4. 

Prohlédni si obrázek v příloze nazvané AJ Gold Rush (Zlatá horečka). Přelož úvodní ironický text v rámečku do češtiny a popiš obrázek deseti větami. Čili máš velký výběr, na obrázku se toho děje hodně, ale stačí si vybrat několik zajímavých situací či osob :)- Obrázek pochází ze zajímavé série knih Where is Wally? s nimiž ještě budeme pracovat. Písemný úkol mi zašli na mail. Ve čtvrtek se podívejte na video o the Canadian Rockies (Skalisté hory v Kanadě): 

https://www.youtube.com/embed/fg5401mFqhI

a jejich nádhérné přírodě. Enjoy! 

 

FYZIKA    27.4. - 30.4.

FINANČNÍ MATEMATIKA  27.4. - 30.4.

 Vypracujte v příloze FYZIKA + FIN MATEMATIKA

 

MATEMATIKA  27. - 30.4.

Prostuduj a zkoušej vyřešit   M Test 3 - zadání  připrav si řešení do školního sešitu

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ  a případné nejasnosti si objasníme ve čtvrtek v 10 hodin na online výuce.

ČESKÝ JAZYK  27. - 30.4.

Jazykový rozbor č.5, opakování gramatiky, Uč 81 cv. 7, 8, 9

S - Proslov - napiš text proslovu k závěru školního roku - pošli mailem do čtvrtka 30.4.

Online výuka probíhá v Út a Čt od 9 do 10 - sledujte Bakaláře!!!

 

RUSKÝ JAZYK  27. - 30.4.

Přeložte věty a ofocené mi zašlete na mail  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
27.4.
1. Kdy se zítra vrátíte?
2. Budeme tam muset jít pěšky.
3. Chtěl/a/ jsem jet v sobotu k babičce, ale neměl/a/ jsem čas.
4. Ty kalhoty mně padnou. Vezmu si je.
5. Ona je krásná žena - má dlouhé světlé vlasy a štíhlou postavu.
6. Bílá barva Ti nesluší.
7. Kdy pojede další vlak?
8. Budeme muset čekat 2 hodiny.

28.4. 
Na str. 84 /cv. 2.9 doplňte tužkou a ofocené mi opět zašlete na výše uvedený mail

 

NĚMECKÝ JAZYK 27. - 30.4. 

Popiš svůj typický den: v kolik vstáváš, kdy a co snídáš, obědváš, večeříš, co a kde děláš, v kolik hodin chodíš spát.

Výsledný text mi pošlete do mailu. Kromě toho se podívejte na další dvě episody Nicos Weg - episody 6 a 7: 

https://www.youtube.com/watch?v=fZr-eVZ3YOs

https://www.youtube.com/watch?v=Q7ECRAQrzFc

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

ČESKÝ JAZYK- 20. - 24. 4.

M Procvičování gramatiky - Uč 80 cv. 3, 4 do ŠS, PS 46 cv.4 - DO ŠS!!!
LV Čít. str. 197 M. Kundera - Falešný autostop - přečti a zapiš si do sešitu 

v úterý 21. 4. od 9:00 se připoj k online výuce - SLEDUJ NÁSTĚNKU TŘÍDY V BAKALÁŘÍCH

 

MATEMATIKA  20. - 24. 4.

Prostuduj a zkoušej vyřešit M Test 2 - zadani.pdf, připrav si řešení do školního sešitu

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ  a případné nejasnosti si objasníme ve čtvrtek v 11 hodin na online výuce.

 

ZEMĚPIS 20. - 24.4.

Přečtěte si stranu 66 - 72. Do sešitu si ke každému nadpisu vypište 3 důležité body. Pak si pusťte tyto prezentace a doplňte svůj zápis

https://www.youtube.com/watch?v=zvHZ7VPXHg4

 

ANGLICKÝ JAZYK 20. - 24.4

AJ skupina 2 (Vlková) :

1) V úterý 21. 4. proběhne online hodina konverzace s rodilým mluvčím (viz rozvrh online výuky na stránkách školy)
2) Písemně zpracovat a do pátku odeslat úkol z učebnice na str. 55/7. Tj. napsat článek o tom, kdy jste zažili vybranou emoci (disgust, fear, surprise, anger, happiness nebo sadness) z úkolu na str. 55/5. Nezapomeňte dát článku vhodný název (a title), držte se osnovy. Úkol tentokrát zasílejte emailem JPmu (rodílý mluvčí), který Vám jej opraví a informuje mě. Jeho adresa je: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
3) Přes Bakaláře opět zašlu zábavné formy procvičování angličtiny.

 

ANGLICKÝ JAZYK ŠTRYNCLOVÁ 

20.4. - 24.4. úterý 21.4. proběhne online konverzace s rodilým mluvčím - viz rozvrh online výuky na stránkách školy. Úkol na zbytek týdne - napište prosím vyprávění na téma "Kdy jsem zažil určité emoce" (strach, překvapení, smutek, štěstí, vztek, znechucení). Tento text následně pošlete rodilému mluvčímu, který ho opraví. Adresa je: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Dodržte, prosím, zadání z učebnice str. 55/7 (název příběhu, kdy se historka stala, s kým jste tam byli, co se přihodilo, jak jste se cítili). Email, který JP zašlete, by měl obsahovat oslovení, text mailu a pozdrav. Vypracované vyprávění pište buď rovnou do mailu nebo do přílohy ve formátu word. Texty psané rukou JP bohužel opravovat nemůže, protože se mu česká podoba psaného písma velmi špatně čte, jelikož se liší od americké. 

NĚMČINA 20.4. - 24.4. 

Téma Jídlo (Essen): Vypracujte, prosím, v PS 30/10 a zašlete mi na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Na úterý jsem vám namluvila zvukový soubor (7 vět o jídle dle učebnice str. 32/11). Tento soubor jsem vám zaslala mailem. Zkuste namluvit podobnou nahrávku a zaslat mi ji na mail nebo přes úschovnu, pokud bude příliš dlouhá. Pokud by někdo z vás nahrávku neobdržel, tak mi napište a já vám ji obratem zašlu. Těším se na vaše soubory :)- 

 

INFORMATIKA 14.-30.4.

Napište článek o vaší budoucí škole. V něm odpovězte na otázky
- proč jsem si vybral zrovna tuto školu¨
- co mě na ní zaujalo
- co bych chtěl v budoucnu dělat a jak mi tato škola pomůže

Pošlete do konce dubna

Tělesná výchova:

Zdravím vás všechny a opět přípomínám, že ve zdravém těle je zdravý duch. Věřím,že mnozí z vás by už raději chodili do školy. Ovšem je to ale tak, jak to je a nic se nedá dělat. :(

Venku je krásně, tak toho využijte a zasportujte si. Běžte si s rodiči třeba zaběhat nebo projet se na kole nebo na bruslích nebo alespoň na několikakilometrovou procházku. Budete mít hned lepší pocit.

OBČANSKÁ VÝCHOVA 14.-17.4

OV - vybrat 1 zemi EU ( lze i Velkou Británii) a zpracovat referát na téma "Zvyky a tradice" příslušného národa nebo národů ve vybrané zemi, rozsah 1 str. A4,

(nestačí jen Ctrl C a Ctrl V) zaslat na email - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 


RUSKÝ JAZYK 14.-24.4.

V úterý 14.4. přeložte do sešitu a ofocené mi pošlete na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

1. Často se oblékám sportovně.
2. Moje mamka se obléká vkusně.
3. Zítra půjdu na koncert. Obleču se elegantně.
4. ˇKdyž jdu do školy, často si oblékám džíny a triko.
5. Co si oblečeš zítra?
6. Ona se vždy obléká podle poslední módy.
 /pokud si nevíte rady  - uč. str. 60,61/
- přepsat slovíčka na str. 76 - 77

V pondělí 20.4.
- přeložte cv.b nahoře na str.66 a opět ho pošlete na výše uvedený mail.
  /budete potřebovat  tabulku na str. 65/

V úterý 21.4.  
  na str. 85 si přepište zelenou tabulku s výrazy - protože a proto a napište si první 2 věty i s překladem ze cv. 3.2 na str. 85,
 potom si přečtěte a zkuste přeložit věty ve cv. 3.2 na str. 85 a zkuste doplnit jeden z uvedených výrazů do cv. b tužkou a opět mi ofocené zašlete.

 

 MATEMATIKA  14.- 17.4 .

Velikonoční úloha (5 bodů)

Na stole leží velikonoční koláč. První člověk z něj ukrojí čtvrtinu. O chvíli později si druhý člověk ukrojí třetinu ze zbytku. Třetí člověk si ukrojí polovinu ze zbytku a poslední člověk si vezme třetinu z toho, co zůstalo. Jaká část koláče zůstane na stole po odkrojení koláče pro čtvrtého člověka?

Vyřešte lineární rovnicí nebo úvahou. Odpověď celou větou na  Bakaláře-Komens.

Vypočítejte do školního sešitu kuzelTEST 9.r.pdf a jen výsledky mi pošlete přes  Bakaláře-Komens do pátku 17.4.

ČESKÝ JAZYK - 14.- 17. 4.

Nejzrádnější chytáky - postupně prostudovat (viz příloha)
Uč 80 - cv. 2 do SŠ PS 46 cv. 3
Jazykový rozbor - online výuka - bude upřesněno!

S - tentokrát NIC

LV - zhlédnout záznam Hrdý Bužes Čít 138 - přečít ukázku - zaznamenat do sešitu, co vás nejvíc zaujalo - celými větami!!!
https://www.youtube.com/watch?v=pcJCz-OHw_8

PŘÍRODOPIS 6. - 17.4.
Zemětřesení – přečíst, vypsat, naučit J str.44 – 47

Dokument - https://www.youtube.com/watch?v=w-STdqgUaN0

 

MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 6. - 17.4.

Zkontrolujte si vaše řešení testu 21+22, pro všechny, kteří si nevěděli s něčím rady, přikládám správné řešení před zadáním testů 23+24.

Soustřeďte se na popis konstrukce v geom.úloze 21/4 a 22/1 musíme uvést i kolik má úloha řešení v polorovině.

Vypočítejte nové zadání testů 23+24 včetně doplňkových úloh na procvičení nepřímé úměrnosti s komplikací

( nakreslete si obrázek - do trojčlenky dáme jen to co je třeba dokončit !) MAT.SEMINÁŘ test 23+24, ŘEŠENÍ test 21+22

 

FINANČNÍ MATEMATIKA  6. - 17. 4. 

1) udělat spotřební koš fiktivní domácnosti, pokusit se vše udělat na PC. Kdo nedokáže, přesně narýsuje do nějakého diagramu a vypočítá procenta na kalkulačce.

Parametry:

Příjmy: 30 000 Kč

Náklady: bydlení 12 000 Kč, energie 3 000 Kč, jídlo 8 000 Kč, oblečení 2 000 Kč, léky a drogerie 3 000 Kč, spoření 1 500 Kč.

2) Udělat spotřební koš vlastní domácnosti (domácnosti rodičů). Zmapujte, za co kolik utrácíte, alespoň orientačně bez podrobností.  V podobě k odevzdání neuvádějte konkrétní ceny a ani příjmy, pouze procenta.  Opět se pokuste o vypracování na PC. Zahrňte minimálně tyto kategorie: domácnost/ bydlení/, energie, jídlo, léky, oblečení, zábava, doprava (benzín, nafta, lítačka, vlak……..), knihy. Pokud tě něco dalšího napadne, můžeš to do přehledu zapracovat. Pokud to pošlete naskenované /ofocené/ nebudou přístupné konkrétní čísla. Tuto variantu vzhledem k ochraně osobních údajů preferujte.

Termín a forma odevzdání: emailem do 17. 4. 2020

FYZIKA 6. - 17.4.

Přečíst str. 74 – 80 + budeme si o tom vyprávět online.

 ANGLICKÝ JAZYK 6. - 17.4 Mgr. Vlková

1) Vypracujte úkoly v pracovním sešitě str. 34/4, 5, 35/1, 36 celá, 37/4, 5 + Communication, 38/1, 2

2) Odešlete na email nebo přes Bakaláře následující úkol zpracovaný písemně:

a) Vyber si jakýkoli jeden vynález (INVENTION) nebo nějaký zlepšovák (GADGET) a napiš v alespoň 8 větách, jak nám pomáhá, v čem nám zlepšuje život, proč si myslíš, že je důležitý apod.

Můžeš se částečně  inspirovat pracovním sešitem str. 39/5 (TV). Můžeš používat slovník.

b) Napište alespoň 8 vět o tom, jak trávíte nebo jak jste strávili letošní Velikonoce. Pokud Velikonoce neslavíte, napište ve stejném rozsahu, jak se Velikonoce v České republice většinou slaví.

3) Opakuj si pravidla tvoření trpného rodu a slovní zásobu 4. lekce.

Přes Bakaláře budou žákům zaslány i online procvičovací úkoly, interaktivní cvičení k upevnění probírané látky a zábavné kvízy smile.

Zasílejte mi prosím pouze ty úkoly, o které požádám. Dochází k zahlcování emailové schránky.

Úkoly z pracovního sešitu a z učebnice si zkontrolujte podle dokumentu se správnými řešeními, který bude zaslán v nejbližších dnech přes Bakaláře.

Kdo nemá k Bakalářům přístup, informuje mě o tom. Přístupové údaje poskytnu obratem.

Have a great Easter and take care smile

 

ANGLICKÝ JAZYK ŠTRYNCLOVÁ

20.4. - 24.4. úterý 21.4. proběhne online konverzace s rodilým mluvčím - viz rozvrh online výuky na stránkách školy. Úkol na zbytek týdne - napište prosím vyprávění na téma "Kdy jsem zažil určité emoce" (strach, překvapení, smutek, štěstí, vztek, znechucení). Tento text následně pošlete rodilému mluvčímu, který ho opraví. Adresa je: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Dodržte, prosím, zadání z učebnice str. 55/7 (název příběhu, kdy se historka stala, s kým jste tam byli, co se přihodilo, jak jste se cítili). Email, který JP zašlete, by měl obsahovat oslovení, text mailu a pozdrav. Vypracované vyprávění pište buď rovnou do mailu nebo do přílohy ve formátu word. Texty psané rukou JP bohužel opravovat nemůže, protože se mu česká podoba psaného písma velmi špatně čte, jelikož se liší od americké. 

14. - 17. 4. Práce s lekcí 4C v učebnici. Strana 54/2 - přečíst a připsat k českým větám jejich anglické ekvivalenty z textu. České věty naleznete v příloze s názvem 4C Skills 9. roc. Dále prosím vypracujte na str. 55 cvičení 3, 4, a 5 a naučte se slovíčka z lekce 4C. Vypracované úkoly zaslat na mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

RUSKÝ JAZYK 6. - 10.4.
RJ - měli byste mít dokončenou kapitolu o oblékání - slovíčka , gramatiku a přečtený a přeložený úvodní článek lekce.
Tento týden - obě dvě hodiny zvolíme poslech.
Na aplikaci www.youtube.cz si zadáte "ruština - oblékání"  - ke sledování tam máte zajímavé video asi na 4 minuty.
Potom si na té samé aplikaci zadáte "2 hours of daily russian conversation  - all levels" - ke sledování tady máte různé rozhovory z praktického života různé úrovně. Doporučuji vám se na to podívat. Je to zajímavé a hlavně praktické. Zároveň si procvičíte i angličtinu, protože to budete mít v rusko - anglické podobě.

 

 CHEMIE 6. - 10.4. 

Zpracujte do přiloženého souboru. CHEMIE - 3. ČÁST

MATEMATIKA 6. - 10.4.

Zopakujte si vzorce na výpočet objemu a povrch koule a polokoule.

Vypočítejte do vašeho školního sešitu příklady v příloze Koule TEST 9.rJehlan TEST 9.r

Nezapomeňte na obrázek - rozbor, kde si  zadání označíme. Pouze výsledky mi pošlete na Bakaláře - Komens ( je to přehlednější, dá se přiložit i příloha).

Za každý správný odevzdaný výsledek vám započítám bod ( eviduji ve své klasifikační tabulce vašich odevzdaných prací laughing a zohledním v hodnocení).

Práci si časově na týden dobře rozvrhněte a hned pošlete. Dodržujte dané termíny odevzdání, po zveřejnění správných výsledků je to bez bodů.

 

 HUDEBNÍ VÝCHOVA 6. - 10.4

Suchý Šlitr - poslech - najít na internetu pár písní a poslechnout, nic neposílat.

 

ČESKÝ JAZYK 6. - 8. 4. 

- Samostatný větný člen, oslovení...procvičování, Uč 76, PS 44 cv.4
S - Proslov Uč. 122 - přečíst a připravit osnovu vlastního projevu (neposílat mailem), 123 - tabulka, vypsat do ŠS
Lv - I. Baabel - Sůl Čít 119 - promyslet a udělat zápis do sešitu
Kdo má možnost komunikuje přes google classroom - info je v Bakalářích na nástěnce.

 

DĚJEPIS 30.3.- 8.4.

děkuji za odpovědi, příjemně mě překvapilo, že jste podstatu problému vystihli dokonale. Nyní se budeme věnovat vývoji ve světě v padesátých letech. V roce 1953 umírá Stalin a svět si trochu oddychl. Na jeho místo nastupuje Nikita Sergejevič Chruščov, který se snaží některé křivdy, které se staly za Stalina napravit. Velmi zásadní je jeho projev na XX. sjezdu Komunistické strany Sovětského svazu. Tam odhalil Stalinovy zločiny.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacal-prelomovy-sjezd-sovetskych-komunistu-14-unor-1956-152857
Následuje řada povstání ve Východním bloku.

NDR
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1091854-sovetske-tanky-potlacily-delnicke-povstani-v-ndr

Polsko
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie_historie/polsti-delnici-chteli-potraviny-i-politicke-svobody-armada-protest-v-poznani-pred-60-lety-potlacila_201606282058_akottova2

Maďarsko
https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-vyvrcholilo-madarske-povstani-proti-komunismu-151692

učebnice str. 115

Další významnou událostí v 50 - tých letech bylo vypuštění první umělé družice země.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-vypustena-prvni-druzice-4-rijen-152422

Po prostudování zmíněných dokumentů budete schopni odpovědět na následující otázky

1) Proč došlo k nepokojům v NDR, Polsku a Maďarsku?

2) Polákům se na rozdíl od Maďarů podařilo nějakých ústupků dosáhnout, které to byly?

3) Proč myslíte, že nikdo proti postupu SSSR nezasáhl?

4) Co hlavně vyděsilo USA a Západní Evropu, když SSSR vypustil svojí družici do vesmíru?
Odpovědi na tyto otázky mi pošlete do 8. dubna a POZOR, rovnou do mailu - žádné přílohy. Jeden expert mi odpovědi poslal jako obrázek o velikosti 3 mega. Rovněž upozorňuji, že někteří mi ještě neposlali odpovědi z politických procesů,
Mějte se fajn a příjemné studium
Vladislav Jůza

 

 MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 30.3 - 6.4. 

Zkontrolujte si MS výsledky testu č.19 a 20 (pozor při konstrukci trojúhelníku, kde je zadaná výška, musíme použít Thaletovu kružnici!!! A zapsat postup!!! což někteří z vás zapomněli. Vypracujte testy č.21 a 22 a opět mi pošlete na Bakaláře-Komens nebo email. (Prosím výsledky na závěr shrňte)

MATEMATIKA 30.3. - 3.4. Kontrola výsledků soustavy rovnic a lomené výrazy 

Do školního sešitu si udělejte zápis :

KOULE, KULOVÁ PLOCHA a vypočítejte příklady poznamenejte si do sešitu ŘEŠENÉ PŘÍKLADY - KOULE

CHEMIE 30.3. - 3.4. 2020 2. část chemie.

 

ANGLICKÝ JAZYK – Mgr.Vlková (30. 3. – 3. 4. 2020).

Všechny úkoly jsou žákům vždy zasílány i přes Bakaláře.

1) Zašlete splněný úkol z časopisu GATE, zadaný dne 11. 3. 2020 (tj. obsah libovolného článku v 10 větách – anglicky). Kdo nemá březnové vydání, může pracovat s únorovým nebo využít online verzi:

http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf

2) Přečti si článek v učebnici str. 51 o způsobech komunikace v dřívějších dobách a vypracuj úkoly na str. 50/4, 5 (tužkou podtrhni příklady trpného rodu). Pro porozumění používej slovíčka z lekce 4B (vzadu ve workbooku).

3) Přečti si článek v učebnici str. 54 o nonverbální komunikaci a splň úkoly 54/1, 55/3, 5 (lekce 4C).

4) Správná řešení úkolů (i z dřívějška) a důležitou slovní zásobu ze 4. lekce nalezneš rovněž v příloze.

Úkoly zasílejte na email nebo přes Komens do 3. 4. 2020. Slovíčka se uč průběžně.

 

Správná řešení

 

ANGLICKÝ JAZYK - Mgr. Štrynclová 7. a 8.4. 2020

práce na 8.4. Vypracujte poslechové cvičení PS 39/3,4 (do sešitu, souboru ve formátu word nebo přímo do mailu) a zašlete mi na mail. Zde máte odkaz na poslech: www.uschovna.cz/zasilka/WWFS93FP2LKMZ84E-KGL

práce na 7.4. Udělejte si evaluační poslechový test

na https://www.examenglish.com/leveltest/listening_level_test.htm

Jedná se o zhruba 20minutový poslech krátkých úseků, na základě kterého systém vyhodnotí vaši jazykovou úroveň (A1 až C2). Evaluace má stoupající obtížnost - když odpovíte správně, budou další úryvky těžší a těžší. Napište, mi prosím do mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., na jakou úroveň vás počítač zařadil. 

práce na 2.4. 

Milí žáci, 
dorazilo nové číslo časopisu Gate - viz příloha dole na stránce. Čili na 2. 4. máte za úkol si přečíst alespoň jeden pěkný článek dle vlastního výběru v dubnovém vydání Gatu. 
Enjoy! 

práce na 1. 4. Chválím ty, kteří mi již zaslali mailem úkol ze dne 31.3. - viz níže. Zatím samé vynikající nebo velmi dobré odpovědi. Na středu máte tedy za úkol slangové výrazy přeložit do češtiny a opět mi je zaslat mailem. Např. "to splash out" - "praštit se přes kapsu" nebo "utratit balík peněz". Definice nepřekládejte, pouze slangové výrazy (broke, loaded atd.). Když se v Aj jedná o slangový výraz, pokusíme se i v Čj přeložit slangovým či hovorovým výrazem a zachovat tak stylistickou rovinu. 

práce na 31.3

Poslechněte si stopu číslo 10, která se vztahuje k březnovému časopisu Gate. Jedná se o zvukový záznam článku na straně 18 s názvem Money & Shopping. Doporučuji nejdříve procvičovat poslech a až poté přečíst článek v časopise. Naučíte se díky tomu některé slangové výrazy týkající se peněz a nakupování. 

Odkaz na zvukové stropy ve formátu mp3: 

http://www.bridge-online.cz/casopis-gate/gate-march-2020/

Kdo u sebe nemá poslední časopis Gate, nalezne ho zde: 

http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf

Dále v dolní části str. 18 vypracujte úkol (task): slova, která jsou v textu psaná kurzívou, máte přiřadit k jejich očíslovaným definicím. Vypracování úkolu si můžete zkontrolovat na základě poslechu - stopa 11. Řešení mi následně zašlete na emailovou adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Za plnění či neplnění úkolů zavádím bodovací systém 1 až 5 bodů. 

 

 

ČESKÝ JAZYK - 30. 3. - 3. 4.

M  Vsuvka a věta neúplná - Uč str. 76 cv.5, PS 44 cv.3, 4 do sešitu + prac. list + jazykový rozbor č. 4(pod textem) 

LV  LV  George Orwel - Čít. 115  - zápis do sešitu, + V románu1984 hrají média, především televize, významnou roli, pokuste se popsat, jak fumgují? Dokážete vysvětlit, proč se ve svobodných zemích mluví o novinářích jako o "hlídacích psech demokracie"? - poslat do 3. 4. na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Úvaha - str. 119 - téma "Snila jsem o tom, že nebudu muset chodit do školy, teď se mi sen splnil..."  Poslat do 3. 4. na můj mail

 

PŘÍRODOPIS 

Učivo 25.3. – 3.4.

Nezkreslená věda – podívejte se na to několikrát, udělejte si výpisky. Je to moc hezky udělané.

https://www.youtube.com/watch?v=ydbFUbDVLEg

Projekt

- Prostudujte v učebnici str. 19 – 34 – vyberte si 3 minerály (tak, aby nebyly ve stejné skupině mineralogického systému) a tyto minerály popište (př. Chemické a fyzikální vlastnosti, kde se těží, k čemu se požívají atp., OBRÁZKY). Rozsah – každý minerál na A4, vyberu...časem :)

POŠLETE NA E-MAIL DO  10.4. 

 

ZEMĚPIS  

Podívejte se na tento dokument

https://www.youtube.com/watch?v=YAt2VusvKs8

a napište pojednání o čem to bylo, co by se dalo zlepšit, co je podle vás špatně, co je dobře, nezapomeňte na vlastní názor. Rozsah – kdo píše malým písmem, min.A5, kdo píše velkým písmem, min.A4. Až se uvidíme….časem :)….vyberu, oznámkuju.

 

NĚMECKÝ JAZYK 

týden 14. - 17. 4. 2020: Kdo ještě neposlal cvičení z PS str. 32/14 a 16, zašle mi je tento týden. Přišlo mi bohužel doposud málo prací. Dále si v PS zopakovat stranu 33. 

pondělí 6. 4. 2020 a úterý 7.4. 2020. Vypracujte v PS str. 32 cvičení ​14 a 16 a zašlete mi je na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. V úterý se podívejte na další dvě episody Nicos Weg (episody 4 až 5): 

https://www.youtube.com/watch?v=-qAuGimugds

https://www.youtube.com/watch?v=FoYSUfsLcjA

Přeji Vám krásné Velikonoce. 
S přátelským pozdravem Gabriela Štrynclová 

31. 3. Doučte se druhou polovinu slovní zásoby ze 3. lekce a vypracujte překlad vět, které jsem Vám zaslala přes Komens. Překlad mi zašlete na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Na tyto stránky bohužel nelze přiložit přílohu s koncovkou docx. Komu se nepodaří dostat se k příloze v Komens, ať mi napíše mail a já mu překlad zašlu. 
Všechny Vás zdravím a budu se těšit na Vaše překlady. 

30. 3. Podívejte se na video: Nicos Weg - Folge 1 až Folge 3 (episody 1 až 3) 

https://www.youtube.com/watch?v=dC6ZGLzdaTs

https://www.youtube.com/watch?v=upvuC9FR-xU

https://www.youtube.com/watch?v=idFrq0H1Af0

 23.3. a 24.3. Nastudovat skloňování osobních zájmen ve 4. pádě - PS hnědá gramatická část str. 2 a předložku für (PS hnědá část str. 7). Následně písemně vypracovat PS 23/11, 12, 13. 

16. 3. a 17. 3. Uč. str. 22/6 - doplnit předložky a členy a přepsat do sešitu a naučit se první polovinu slovíček ze 3. lekce - PS. str. 36. Slovíčka budu zkoušet a cvičení v sešitu zkontroluji.  

 

 

ANGLICKÝ JAZYK 24. 3.

Skupina Mgr. Vlková a PVP Anglická konverzace:

žákům byl prostřednictvím Bakalářů zadán interaktivní úkol s orientačním termínem splnění do 27.3.2020

 

MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 24. 3.

Do pondělí (30.3.2020) vyřešte písemku č.19,20 a zašlete mi výsledky přes Komens a nebo do emailu (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.). Písemka č.19,20 ve formátu PDF (MS-pis-19-20.pdf) je v souborech ke stažení. Správné řešení naleznete v úterý (31.3.2020)

 

MATEMATIKA 23. 3.

Vypočítejte v pracovním sešitě úlohy z praxe - jehlan, kužel str. 187, 188, 189 (strana 190 komolý jehlan a kužel vynechte). Výsledky zkontrolujte z PDF souboru v příloze (9.rocknik pracovni sesit.pdf).

 

DĚJEPIS 23. 3.

Prostudovali jste si politické procesy, takže jste s nimi docela dobře obeznámeni. Proto vám nebude dělat obtíže zodpovědět na pár jednoduchých otázek. Předem upozorňuji na to, že euroodpovědi typu „ byla těžká doba, všichni byli zastřeleni apod.„ neberu. Napište smysluplné odpovědi, aby bylo jasné, že jste problematiku studovali a pochopili.

V ukázkách z minulého týdne jste se seznámili s třemi typy politických procesů. Jednalo se o proces s Heliodorem Píkou, Miladou Horákovou a Rudolfem Slánským.

1) Proč byl veden proces s generálem Píkou?

2) Proč byl veden proces s Miladou Horákovou?

3) Proč byl veden proces s Rudolfem Slánským?

4) Jaké byly motivy údajné viny obžalovaných?

Poslechněte si závěrečnou řeč státní prokurátorky Ludmily Brožové-Polednové – ukazuje předem připravený scénář ze strany dobové justice a přibližuje obecnou dobovou mentalitu, pomůže vám při orientaci v otázkách.

https://www.youtube.com/watch?v=ueWKBtYrS08&feature=related

Dále byla procesy zmanipulována veškerá veřejnost včetně dětí. Prohlédněte si obrázek.

http://historie1950.dejepis21.cz/lib/a_rezoluce/pic2.jpg

Jedná se o propagandistickou kampaň, která se nevyhnula ani nejmenším. Jedná se o jeden z nejsmutnějších příkladů manipulace s dětmi.

 Tento dopis mohly těžko sestavit děti ze třetí třídy. Museli jim pomoci učitelé.

5) Existovala možnost pro tehdejší učitele odmítnout požadavek zapojení dětí do propagandistické kampaně? Jakému riziku se případně vystavovali?

Odpovědi na tyto otázky mi pošlete na mou adresu do konce března. Nezatěžujte jimi rodiče, mají svých starostí dost. Zvládnete to sami.

 

OBČANSKÁ VÝCHOVA 23. 3.

str. 62 - 64 , přečíst, výpisky formou odpovědi na otázky?

1. O čem rozhoduje Mezinárodní soudní dvůr a kde sídlí?

2. Co je cílem těchto organizací? UNESCO,UNICEF,WHO,IMF,WB.

3. Kolik památek má ČR na seznamu kulturního dědictví UNESCO?

4. Co je cílem NATO? Kdy vzniklo? Od kdy je členem ČR?

5. Jak se jmenuje organizace, která podporuje rozvoj mezinárodního obchodu?

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI 23. 3.

příprava na přijímací zkoušky, které vás čekají 14 dní po znovu otevření škol. Termín bude pouze jeden ( "máte jen jeden pokus"), stále platí test z českého jazyka a matematiky. V případě dotazů pište, volejte. E. Březinová

 

ČESKÝ JAZYK - práce na týden 23. - 27. 3. 

M  - Samostatný větný člen, oslovení, vsuvka a věta neúplná - Uč str. 75 - tabulka(+"lišta"), str,76 cv.2, 3 PS str.44 cv.1, 2

Lv - Osudy dobrého vojáka Švejka - Čít 115 otázky dám na Google classroom

  - Úvaha - Uč str. 119 cv. 2 c, d připravit vlastní práci na toto téma do 28. 3. (způsob odevzdání upřesním)


 OBČANSKÁ VÝCHOVA 19.3. 

OSN- str. 60-61, přečíst, výpisky formou odpovědi na otázky:

1. Co je to OSN, kdy organizace vznikla a jaké jsou její cíle?

2. Jaké jsou základní orgány OSN?

 

INFORMATIKA 19.3. 

Napsat článek do školního časopisu na téma "Škola doma", poslat na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA 19.3. 

Hudba 60. let v Československu, divadlo Semafor, Suchý, Šlitr. Vyhledat a zpracovat . Nic neposílat. Samostudium

 

DĚJEPIS 19.3. 

příprava D  - prostudovat politické procesy v Československu str 130, 131.

Odkazy na uč. materiál

https://plus.rozhlas.cz/rok-1949-prvni-justicni-vrazda-politicky-proces-s-generalem-heliodorem-pikou-7588147

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-popravena-milada-horakova-27-cerven-150952

https://www.slavne-dny.cz/episode/10004217/den-kdy-zacal-proces-s-rudolfem-slanskym-20-listopad

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA 19.3. 

Zdravím všechny žáky II. stupně naší školy. Vzhledem k situaci která nastala, máte ještě více příležitostí sedět u PC či mobilu :(

A to není pro vaše fyzické i duševní zdraví vůbec dobré. Proto vám doporučuji si každý den trochu zacvičit. Nejideálnější by byly, všichni je dobře znáte, posilovací stanoviště – kliky, prkno, břicho: sedy-lehy, švihadlo- lze nahradit dřepy, záda- vzpřimovače + spešl hudba :)

Přinuťte se 10 minut denně a koronavirus se vám určitě vyhne.

 

 RUSKÝ JAZYK od 16.3. - 6.4.

Stále opakovat slovíčka k tématu Oblékání / str. 52,53,54/ , do sešitu opsat tabulku na str. 65, str. 66 - překlad, písemně do sešitu CV. 3,7 / str. 63, opakování gramatiky celé lekce - podívat se na všechny tabulky lekce, čtení a překlad na str. 51, na str. 54 / CV. 1.1 napsat do sešitu správná tvrzení.

 

 

 

ČESKÝ JAZYK učivo na týden - 16.3. - 20. 3.           

Řeč přímá a nepřímá Uč 74 cv.1,2 do ŠS, PS 43 cv.1, 2, 3 

Lv - Čít 163 - Čapek - Kulhavý poutník - odpovědět do sešitu na otázky: O jaké putování se jedná? U koho už jsme se setkali s poutníkem? 

S - Uč 119 Úvaha - vypsat tabulku cv. 1 do ŠS, napiš krátké zamyšlení (úvahu) na téma "Osoba tvor člověku nebezpečný" (viz LV 163)

 

17.3.2020

CHEMIE:

Učivo: 9. 3. – 18. 3. 2020
Téma: Sacharidy
Pracujte s učebnicí, internetem (Michaelovy experimenty)
Přepište do sešitu nebo vyplňte na papír a vložte do sešitu
Informace a podklady najdete v textovém dokumentu na konci této stránky.

 

ANGLICKÝ JAZYK:

Mgr. Vlková "Žákům byl dne 16. 3. přes Bakaláře (Komens) zaslán procvičovací úkol na gramatiku trpného rodu se všemi pokyny k jeho vypracování." 

 

ANGLICKÝ JAZYK - skupina pí. uč. Štrynclové:

24.3. až 27. 3. AJ Štrynclová: trpný rod v minulém čase - PS 63, Unit 4. Nastudovat a udělat si zápisky do sešitu. Dále vypracovat PS 36/1 a 36/2, 3. Naučit se slovíčka ze 4C. 

18. 3. a 19. 3:  - naučit se slovíčka z lekce 4B a vypracovat PS 35/1, 2

11.3 - 13. 3: PS 34 celá (trpný rod), dále PS 38/1, 2 (práce s textem) a PS 39 My diary - vést si deník v Aj. Oproti zadání požaduji pouze deník popisující tři dny.

 

MATEMATIKA:

1) Příklady, které jste vyřešili v pracovním sešitě na straně 177-200 zkontrolujte podle vzorového řešení v pdf, které najdete  na konci této stránky a opravte chyby.

2) Vypracujte do školního sešitu rovnice a lomené výrazy ze zadání v pdf na konci této stránky. (Pomůcka : kdy má výraz smysl = podmínky, kdy je výraz roven nule když jmenovatel nulový být nesmí = nule se tedy rovná čitatel)

Výsledky mi pošlete do středy 25.3.2020 na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do předmětu napište jméno žáka a třídu, pište pouze výsledky s označením čísla příkladu do tabulky: číslo příkladu, x=, y=, ZK.

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA:

Vytvořte návrh koláže dvoubarevné kompozice (ze dvou libovolných barev barevného papíru, který najdete doma) nechte se volně inspirovat nápady v příloze pdf na konci této stránky. Práci odevzdáte na první hodině VV po ukončení karantény.

 

11.3.2020

PŘÍRODOPIS - str.14-15 vypsat poznámky+ tabulku

str.16-18 dopsat chybějící

str. 37-43 poznámky

ZEMĚPIS - str.38- 48 poznámky

MATEMATIKA -  pracovní sešit str.181+182 jehlan

str. 183 až 187 kužel

 

RUSKÝ JAZYK  - str. 52,53,54  přepsat slovíčka+naučit 

ČESKÝ JAZYK  - opakovat gramatiku a větnou skladbu

- uč. do str. 73 + PS do str. 42 celé

DĚJEPIS  - ČSR totalita  str.127-132,   112 - 115 (Východní blok)

FYZIKA - učebnice str.59-63 vypsat    (SUBLIMACE,DESUBLIMACE)

FIN. MATEMATIKA - připravit prezentace - Vývoj platebních karet a dalších forem bezhotovostních plateb.

ANGL.JAZYK - skupina pí. uč. Vlkové :

- uč. str. 44, Make a difference (slovní zásoba 3C.)+ úkoly str. 45/2,3

- 5 vět do škol. sešitu: School council should…. (navrhnout zlepšení ve škole školním parlamentem)

- březnový GATE, vybrat libovolný článek a 10 vět do sešitu o čem byl.

- gramatika 4. lekce - trpný rod

- slovní zásoba 4A

- uč. 46/1,2,3,4,5 - vše písemně do sešitu 

- PS (na známky): 32/1,2+ 33/1,2,3

 


 

 

 

 

 

 

 

 

20.1. Třídní schůzky od 17:30. Pozor - důležitá informace pro

žáky, kteří půjdou k přijímacímu řízení: vydávání zápisových

lístků bude probíhat od 17:00 v ředitelně školy.

Zápisový lístek obdržíte oproti podpisu. Viz informace na

třídních schůzkách v září 2019 (informace od kariérního

poradce).

 

21. 1 až 23.1. Sběr starého papíru

 

30. 1. Vydání vysvědčení za I. pololetí

 

31. 1. Pololetní prázdniny. 

-----------------------------------------------------------------------------------

Vítám vás všechny v novém a pro nás už společně posledním školním roce,

který zahájíme v pondělí 2.9. v 8.00 až 8.45 hod. V 9 hod. bude připraven " oběd "

 

3.9. úterý     Třídnické práce      1. až 5. hodina 

4.9. středa   Třídnické práce      1. až 5. hodina (vyučování končí  ve 12.35 hod.)  

5.9. čtvrtek   Vyučování podle rozvrhu  1. až 5. hodina

6.9. pátek     Vyučování podle rozvrhu  1. až 5. hodina

 

3. až 5.9. SBĚR STARÉHO PAPÍRU kontejner bude přistaven u školy

                vždy v úterý dopoledne do čtvrtka dopoledne.

                Za přinesený  sběr děkujeme.

6.9.  Seznamte se prosím se  ŠKOLNÍM ŘÁDEM pro nový školní rok

        na www.zschvaly.cz -  škola - dokumentace školy - školní řád

 

 Ve dnech 30.10. a 1. 11.2019 bude ředitelské volno, ve škole se nevyučuje, školní jídelna nevaří

 

Ke stažení:
Download this file (4C Skills 9. roc.pdf)4C Skills 9. roc.pdf[ ]39 kB
Download this file (9.rocnik pracovni sesit.pdf)9.rocnik pracovni sesit.pdf[ ]5212 kB
Download this file (AJ Face Masks.pdf)AJ Face Masks.pdf[ ]1987 kB
Download this file (AJ Gold Rush.pdf)AJ Gold Rush.pdf[ ]25603 kB
Download this file (Anglický jazyk 9 - řešení (březen).doc)Anglický jazyk 9 - řešení (březen).doc[ ]34 kB
Download this file (April Gate.pdf)April Gate.pdf[ ]6935 kB
Download this file (Chemie pro 9.A, 9.B- 2- část.doc)Chemie pro 9.A, 9.B- 2- část.doc[ ]32 kB
Download this file (Chemie pro 9.A, 9.B- 3. část.doc)Chemie pro 9.A, 9.B- 3. část.doc[ ]28 kB
Download this file (Deutschland.jpeg)Deutschland.jpeg[ ]2597 kB
Download this file (FUNKCE pdf.+ PS 2díl.pdf)FUNKCE pdf.+ PS 2díl.pdf[ ]1357 kB
Download this file (FYZIKA + FIN MATEMATIKA.doc)FYZIKA + FIN MATEMATIKA.doc[ ]28 kB
Download this file (jazykový rozbor č. 5_online výuka_9.tř..JPG)jazykový rozbor č. 5_online výuka_9.tř..JPG[ ]587 kB
Download this file (jazykový rozbor č.6_online výuka_9.tř..JPG)jazykový rozbor č.6_online výuka_9.tř..JPG[ ]554 kB
Download this file (jazykový rozbor_č.4.JPG)jazykový rozbor_č.4.JPG[ ]426 kB
Download this file (jazykový rozbor_č.4_online výuka_9. tř..JPG)jazykový rozbor_č.4_online výuka_9. tř..JPG[ ]426 kB
Download this file (jehlanTEST 9.r.pdf)jehlanTEST 9.r.pdf[ ]28 kB
Download this file (KOULE příklady.doc)KOULE příklady.doc[ ]28 kB
Download this file (koule TEST 9.r.pdf)koule TEST 9.r.pdf[ ]31 kB
Download this file (kuzelTEST 9.r.pdf)kuzelTEST 9.r.pdf[ ]28 kB
Download this file (M Test 2 - zadani.pdf)M Test 2 - zadani.pdf[ ]1900 kB
Download this file (M Test 3 - zadani.pdf)M Test 3 - zadani.pdf[ ]2062 kB
Download this file (M Test 4 -zadani.pdf)M Test 4 -zadani.pdf[ ]1871 kB
Download this file (M Test 5 - reseni.pdf)M Test 5 - reseni.pdf[ ]3196 kB
Download this file (M Test 5 - zadani.pdf)M Test 5 - zadani.pdf[ ]2251 kB
Download this file (M Test 6 - reseni.pdf)M Test 6 - reseni.pdf[ ]2460 kB
Download this file (M Test6 - zadani.pdf)M Test6 - zadani.pdf[ ]1898 kB
Download this file (Matematika 9.r KOULE.doc)Matematika 9.r KOULE.doc[ ]67 kB
Download this file (Mistakes in English.pdf)Mistakes in English.pdf[ ]7540 kB
Download this file (MS výsledky testu č.19 a 20.jpg)MS výsledky testu č.19 a 20.jpg[ ]6889 kB
Download this file (MS-pis-19-20.pdf)MS-pis-19-20.pdf[ ]9004 kB
Download this file (MS_test_c_21_22.pdf)MS_test_c_21_22.pdf[ ]932 kB
Download this file (Nejzrádnější chytáky_1.JPG)Nejzrádnější chytáky_1.JPG[ ]1465 kB
Download this file (Nejzrádnější chytáky_2.JPG)Nejzrádnější chytáky_2.JPG[ ]1517 kB
Download this file (Nejzrádnější chytáky_3.JPG)Nejzrádnější chytáky_3.JPG[ ]1641 kB
Download this file (Nicos Weg Fragen.pdf)Nicos Weg Fragen.pdf[ ]16 kB
Download this file (ŘEŠENÉ PŘÍKLADY  - KOULE.pdf)ŘEŠENÉ PŘÍKLADY - KOULE.pdf[ ]1118 kB
Download this file (rovnice a vyrazy.pdf)rovnice a vyrazy.pdf[ ]203 kB
Download this file (Slovní úlohy D + E.pdf)Slovní úlohy D + E.pdf[ ]331 kB
Download this file (Song Treaty by L. Cohen.pdf)Song Treaty by L. Cohen.pdf[ ]30 kB
Download this file (Soustavy rovnic B + C.pdf)Soustavy rovnic B+C[ ]365 kB
Download this file (Trida_9_A-9_B-1_cast.pdf)Trida_9_A-9_B-1_cast.pdf[ ]126 kB
Download this file (Určete počet vět hlavních a vedlejších.pdf)Určete počet vět hlavních a vedlejších.pdf[ ]942 kB
Download this file (Velká písmena_9.JPG)Velká písmena_9.JPG[ ]848 kB
Download this file (vsuvka a vv.JPG)vsuvka a vv.JPG[ ]438 kB
Download this file (výsledky soustavy rovnic.pdf)výsledky soustavy rovnic.pdf[ ]193 kB
Download this file (vytvarna vychova 9.B.pdf)vytvarna vychova 9.B.pdf[ ]177 kB
Download this file (Where is.jpg)Where is.jpg[ ]1136 kB
Download this file (Zápasy s algebrou B + C.pdf)Zápasy s algebrou B + C.pdf[ ]279 kB
Download this file (Zápasy s algebrou D + E.pdf)Zápasy s algebrou D + E.pdf[ ]301 kB