2019 / 2020  

Třídní učitelka:

Ing. Eva Zavaďáková

 

 

ZADÁNÍ DOMÁCÍ PRÁCE - samostudium

od středy 11.3.2020 do odvolání nouzového stavu z jednotlivých předmětů:

 

Český jazyk 6. - 8. 4. 

- Samostatný větný člen, oslovení...procvičování, Uč 76, PS 44 cv.4
S - Proslov Uč. 122 - přečíst a připravit osnovu vlastního projevu (neposílat mailem), 123 - tabulka, vypsat do ŠS
Lv - I. Baabel - Sůl Čít 119 - promyslet a udělat zápis do sešitu
Kdo má možnost komunikuje přes google classroom - info je v Bakalářích na nástěnce.

DĚJEPIS 30.3.- 8.4.

děkuji za odpovědi, příjemně mě překvapilo, že jste podstatu problému vystihli dokonale. Nyní se budeme věnovat vývoji ve světě v padesátých letech. V roce 1953 umírá Stalin a svět si trochu oddychl. Na jeho místo nastupuje Nikita Sergejevič Chruščov, který se snaží některé křivdy, které se staly za Stalina napravit. Velmi zásadní je jeho projev na XX. sjezdu Komunistické strany Sovětského svazu. Tam odhalil Stalinovy zločiny.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacal-prelomovy-sjezd-sovetskych-komunistu-14-unor-1956-152857
Následuje řada povstání ve Východním bloku.

NDR
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1091854-sovetske-tanky-potlacily-delnicke-povstani-v-ndr

Polsko
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie_historie/polsti-delnici-chteli-potraviny-i-politicke-svobody-armada-protest-v-poznani-pred-60-lety-potlacila_201606282058_akottova2

Maďarsko
https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-vyvrcholilo-madarske-povstani-proti-komunismu-151692

učebnice str. 115

Další významnou událostí v 50 - tých letech bylo vypuštění první umělé družice země.

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-vypustena-prvni-druzice-4-rijen-152422

Po prostudování zmíněných dokumentů budete schopni odpovědět na následující otázky

1) Proč došlo k nepokojům v NDR, Polsku a Maďarsku?

2) Polákům se na rozdíl od Maďarů podařilo nějakých ústupků dosáhnout, které to byly?

3) Proč myslíte, že nikdo proti postupu SSSR nezasáhl?

4) Co hlavně vyděsilo USA a Západní Evropu, když SSSR vypustil svojí družici do vesmíru?
Odpovědi na tyto otázky mi pošlete do 8. dubna a POZOR, rovnou do mailu - žádné přílohy. Jeden expert mi odpovědi poslal jako obrázek o velikosti 3 mega. Rovněž upozorňuji, že někteří mi ještě neposlali odpovědi z politických procesů,
Mějte se fajn a příjemné studium
Vladislav Jůza

 

 MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 30.3 - 8.4. 

Zkontrolujte si MS výsledky testu č.19 a 20 (pozor při konstrukci trojúhelníku, kde je zadaná výška, musíme použít Thaletovu kružnici!!! A zapsat postup!!! což někteří z vás zapomněli. Vypracujte testy č.21 a 22 a opět mi pošlete na Bakaláře-Komens nebo email. (Prosím výsledky na závěr shrňte)

MATEMATIKA 30.3. - 3.4. Kontrola výsledků soustavy rovnic a lomené výrazy 

Do školního sešitu si udělejte zápis :

KOULE, KULOVÁ PLOCHA a vypočítejte příklady poznamenejte si do sešitu ŘEŠENÉ PŘÍKLADY - KOULE

CHEMIE 30.3. - 3.4. 2020 2. část chemie.

 

ANGLICKÝ JAZYK – Mgr.Vlková (30. 3. – 3. 4. 2020).

Všechny úkoly jsou žákům vždy zasílány i přes Bakaláře.

1) Zašlete splněný úkol z časopisu GATE, zadaný dne 11. 3. 2020 (tj. obsah libovolného článku v 10 větách – anglicky). Kdo nemá březnové vydání, může pracovat s únorovým nebo využít online verzi:

http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf

2) Přečti si článek v učebnici str. 51 o způsobech komunikace v dřívějších dobách a vypracuj úkoly na str. 50/4, 5 (tužkou podtrhni příklady trpného rodu). Pro porozumění používej slovíčka z lekce 4B (vzadu ve workbooku).

3) Přečti si článek v učebnici str. 54 o nonverbální komunikaci a splň úkoly 54/1, 55/3, 5 (lekce 4C).

4) Správná řešení úkolů (i z dřívějška) a důležitou slovní zásobu ze 4. lekce nalezneš rovněž v příloze.

Úkoly zasílejte na email nebo přes Komens do 3. 4. 2020. Slovíčka se uč průběžně.

 

Správná řešení

 

ANGLICKÝ JAZYK - Mgr. Štrynclová

práce na 2.4. 

Milí žáci, 
dorazilo nové číslo časopisu Gate - viz příloha dole na stránce. Čili na 2. 4. máte za úkol si přečíst alespoň jeden pěkný článek dle vlastního výběru v dubnovém vydání Gatu. 
Enjoy! 

práce na 1. 4. Chválím ty, kteří mi již zaslali mailem úkol ze dne 31.3. - viz níže. Zatím samé vynikající nebo velmi dobré odpovědi. Na středu máte tedy za úkol slangové výrazy přeložit do češtiny a opět mi je zaslat mailem. Např. "to splash out" - "praštit se přes kapsu" nebo "utratit balík peněz". Definice nepřekládejte, pouze slangové výrazy (broke, loaded atd.). Když se v Aj jedná o slangový výraz, pokusíme se i v Čj přeložit slangovým či hovorovým výrazem a zachovat tak stylistickou rovinu. 

práce na 31.3

Poslechněte si stopu číslo 10, která se vztahuje k březnovému časopisu Gate. Jedná se o zvukový záznam článku na straně 18 s názvem Money & Shopping. Doporučuji nejdříve procvičovat poslech a až poté přečíst článek v časopise. Naučíte se díky tomu některé slangové výrazy týkající se peněz a nakupování. 

Odkaz na zvukové stropy ve formátu mp3: 

http://www.bridge-online.cz/casopis-gate/gate-march-2020/

Kdo u sebe nemá poslední časopis Gate, nalezne ho zde: 

http://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2020-03.pdf

Dále v dolní části str. 18 vypracujte úkol (task): slova, která jsou v textu psaná kurzívou, máte přiřadit k jejich očíslovaným definicím. Vypracování úkolu si můžete zkontrolovat na základě poslechu - stopa 11. Řešení mi následně zašlete na emailovou adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Za plnění či neplnění úkolů zavádím bodovací systém 1 až 5 bodů. 

 

 

ČESKÝ JAZYK - 30. 3. - 3. 4.

M  Vsuvka a věta neúplná - Uč str. 76 cv.5, PS 44 cv.3, 4 do sešitu + prac. list + jazykový rozbor č. 4(pod textem) 

LV  LV  George Orwel - Čít. 115  - zápis do sešitu, + V románu1984 hrají média, především televize, významnou roli, pokuste se popsat, jak fumgují? Dokážete vysvětlit, proč se ve svobodných zemích mluví o novinářích jako o "hlídacích psech demokracie"? - poslat do 3. 4. na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Úvaha - str. 119 - téma "Snila jsem o tom, že nebudu muset chodit do školy, teď se mi sen splnil..."  Poslat do 3. 4. na můj mail

 

PŘÍRODOPIS 

Učivo 25.3. – 3.4.

Nezkreslená věda – podívejte se na to několikrát, udělejte si výpisky. Je to moc hezky udělané.

https://www.youtube.com/watch?v=ydbFUbDVLEg

Projekt

- Prostudujte v učebnici str. 19 – 34 – vyberte si 3 minerály (tak, aby nebyly ve stejné skupině mineralogického systému) a tyto minerály popište (př. Chemické a fyzikální vlastnosti, kde se těží, k čemu se požívají atp., OBRÁZKY). Rozsah – každý minerál na A4, vyberu...časem :)

POŠLETE NA E-MAIL DO  10.4. 

 

ZEMĚPIS  

Podívejte se na tento dokument

https://www.youtube.com/watch?v=YAt2VusvKs8

a napište pojednání o čem to bylo, co by se dalo zlepšit, co je podle vás špatně, co je dobře, nezapomeňte na vlastní názor. Rozsah – kdo píše malým písmem, min.A5, kdo píše velkým písmem, min.A4. Až se uvidíme….časem :)….vyberu, oznámkuju.

 

NĚMECKÝ JAZYK 

31. 3. Doučte se druhou polovinu slovní zásoby ze 3. lekce a vypracujte překlad vět, které jsem Vám zaslala přes Komens. Překlad mi zašlete na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Na tyto stránky bohužel nelze přiložit přílohu s koncovkou docx. Komu se nepodaří dostat se k příloze v Komens, ať mi napíše mail a já mu překlad zašlu. 
Všechny Vás zdravím a budu se těšit na Vaše překlady. 

30. 3. Podívejte se na video: Nicos Weg - Folge 1 až Folge 3 (episody 1 až 3) 

https://www.youtube.com/watch?v=dC6ZGLzdaTs

https://www.youtube.com/watch?v=upvuC9FR-xU

https://www.youtube.com/watch?v=idFrq0H1Af0

 23.3. a 24.3. Nastudovat skloňování osobních zájmen ve 4. pádě - PS hnědá gramatická část str. 2 a předložku für (PS hnědá část str. 7). Následně písemně vypracovat PS 23/11, 12, 13. 

16. 3. a 17. 3. Uč. str. 22/6 - doplnit předložky a členy a přepsat do sešitu a naučit se první polovinu slovíček ze 3. lekce - PS. str. 36. Slovíčka budu zkoušet a cvičení v sešitu zkontroluji.  

 

 

ANGLICKÝ JAZYK 24. 3.

Skupina Mgr. Vlková a PVP Anglická konverzace:

žákům byl prostřednictvím Bakalářů zadán interaktivní úkol s orientačním termínem splnění do 27.3.2020

 

MATEMATICKÝ SEMINÁŘ 24. 3.

Do pondělí (30.3.2020) vyřešte písemku č.19,20 a zašlete mi výsledky přes Komens a nebo do emailu (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.). Písemka č.19,20 ve formátu PDF (MS-pis-19-20.pdf) je v souborech ke stažení. Správné řešení naleznete v úterý (31.3.2020)

 

MATEMATIKA 23. 3.

Vypočítejte v pracovním sešitě úlohy z praxe - jehlan, kužel str. 187, 188, 189 (strana 190 komolý jehlan a kužel vynechte). Výsledky zkontrolujte z PDF souboru v příloze (9.rocknik pracovni sesit.pdf).

 

DĚJEPIS 23. 3.

Prostudovali jste si politické procesy, takže jste s nimi docela dobře obeznámeni. Proto vám nebude dělat obtíže zodpovědět na pár jednoduchých otázek. Předem upozorňuji na to, že euroodpovědi typu „ byla těžká doba, všichni byli zastřeleni apod.„ neberu. Napište smysluplné odpovědi, aby bylo jasné, že jste problematiku studovali a pochopili.

V ukázkách z minulého týdne jste se seznámili s třemi typy politických procesů. Jednalo se o proces s Heliodorem Píkou, Miladou Horákovou a Rudolfem Slánským.

1) Proč byl veden proces s generálem Píkou?

2) Proč byl veden proces s Miladou Horákovou?

3) Proč byl veden proces s Rudolfem Slánským?

4) Jaké byly motivy údajné viny obžalovaných?

Poslechněte si závěrečnou řeč státní prokurátorky Ludmily Brožové-Polednové – ukazuje předem připravený scénář ze strany dobové justice a přibližuje obecnou dobovou mentalitu, pomůže vám při orientaci v otázkách.

https://www.youtube.com/watch?v=ueWKBtYrS08&feature=related

Dále byla procesy zmanipulována veškerá veřejnost včetně dětí. Prohlédněte si obrázek.

http://historie1950.dejepis21.cz/lib/a_rezoluce/pic2.jpg

Jedná se o propagandistickou kampaň, která se nevyhnula ani nejmenším. Jedná se o jeden z nejsmutnějších příkladů manipulace s dětmi.

 Tento dopis mohly těžko sestavit děti ze třetí třídy. Museli jim pomoci učitelé.

5) Existovala možnost pro tehdejší učitele odmítnout požadavek zapojení dětí do propagandistické kampaně? Jakému riziku se případně vystavovali?

Odpovědi na tyto otázky mi pošlete na mou adresu do konce března. Nezatěžujte jimi rodiče, mají svých starostí dost. Zvládnete to sami.

 

OBČANSKÁ VÝCHOVA 23. 3.

str. 62 - 64 , přečíst, výpisky formou odpovědi na otázky?

1. O čem rozhoduje Mezinárodní soudní dvůr a kde sídlí?

2. Co je cílem těchto organizací? UNESCO,UNICEF,WHO,IMF,WB.

3. Kolik památek má ČR na seznamu kulturního dědictví UNESCO?

4. Co je cílem NATO? Kdy vzniklo? Od kdy je členem ČR?

5. Jak se jmenuje organizace, která podporuje rozvoj mezinárodního obchodu?

 

PRACOVNÍ ČINNOSTI 23. 3.

příprava na přijímací zkoušky, které vás čekají 14 dní po znovu otevření škol. Termín bude pouze jeden ( "máte jen jeden pokus"), stále platí test z českého jazyka a matematiky. V případě dotazů pište, volejte. E. Březinová

 

ČESKÝ JAZYK - práce na týden 23. - 27. 3. 

M  - Samostatný větný člen, oslovení, vsuvka a věta neúplná - Uč str. 75 - tabulka(+"lišta"), str,76 cv.2, 3 PS str.44 cv.1, 2

Lv - Osudy dobrého vojáka Švejka - Čít 115 otázky dám na Google classroom

  - Úvaha - Uč str. 119 cv. 2 c, d připravit vlastní práci na toto téma do 28. 3. (způsob odevzdání upřesním)


 OBČANSKÁ VÝCHOVA 19.3. 

OSN- str. 60-61, přečíst, výpisky formou odpovědi na otázky:

1. Co je to OSN, kdy organizace vznikla a jaké jsou její cíle?

2. Jaké jsou základní orgány OSN?

 

INFORMATIKA 19.3. 

Napsat článek do školního časopisu na téma "Škola doma", poslat na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

HUDEBNÍ VÝCHOVA 19.3. 

Hudba 60. let v Československu, divadlo Semafor, Suchý, Šlitr. Vyhledat a zpracovat . Nic neposílat. Samostudium

 

DĚJEPIS 19.3. 

příprava D  - prostudovat politické procesy v Československu str 130, 131.

Odkazy na uč. materiál

https://plus.rozhlas.cz/rok-1949-prvni-justicni-vrazda-politicky-proces-s-generalem-heliodorem-pikou-7588147

https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byla-popravena-milada-horakova-27-cerven-150952

https://www.slavne-dny.cz/episode/10004217/den-kdy-zacal-proces-s-rudolfem-slanskym-20-listopad

 

TĚLESNÁ VÝCHOVA 19.3. 

Zdravím všechny žáky II. stupně naší školy. Vzhledem k situaci která nastala, máte ještě více příležitostí sedět u PC či mobilu :(

A to není pro vaše fyzické i duševní zdraví vůbec dobré. Proto vám doporučuji si každý den trochu zacvičit. Nejideálnější by byly, všichni je dobře znáte, posilovací stanoviště – kliky, prkno, břicho: sedy-lehy, švihadlo- lze nahradit dřepy, záda- vzpřimovače + spešl hudba :)

Přinuťte se 10 minut denně a koronavirus se vám určitě vyhne.

 

 RUSKÝ JAZYK od 16.3. - 6.4.

Stále opakovat slovíčka k tématu Oblékání / str. 52,53,54/ , do sešitu opsat tabulku na str. 65, str. 66 - překlad, písemně do sešitu CV. 3,7 / str. 63, opakování gramatiky celé lekce - podívat se na všechny tabulky lekce, čtení a překlad na str. 51, na str. 54 / CV. 1.1 napsat do sešitu správná tvrzení.

 

 

 

ČESKÝ JAZYK učivo na týden - 16.3. - 20. 3.           

Řeč přímá a nepřímá Uč 74 cv.1,2 do ŠS, PS 43 cv.1, 2, 3 

Lv - Čít 163 - Čapek - Kulhavý poutník - odpovědět do sešitu na otázky: O jaké putování se jedná? U koho už jsme se setkali s poutníkem? 

S - Uč 119 Úvaha - vypsat tabulku cv. 1 do ŠS, napiš krátké zamyšlení (úvahu) na téma "Osoba tvor člověku nebezpečný" (viz LV 163)

 

17.3.2020

CHEMIE:

Učivo: 9. 3. – 18. 3. 2020
Téma: Sacharidy
Pracujte s učebnicí, internetem (Michaelovy experimenty)
Přepište do sešitu nebo vyplňte na papír a vložte do sešitu
Informace a podklady najdete v textovém dokumentu na konci této stránky.

 

ANGLICKÝ JAZYK:

Mgr. Vlková "Žákům byl dne 16. 3. přes Bakaláře (Komens) zaslán procvičovací úkol na gramatiku trpného rodu se všemi pokyny k jeho vypracování." 

 

ANGLICKÝ JAZYK - skupina pí. uč. Štrynclové:

24.3. až 27. 3. AJ Štrynclová: trpný rod v minulém čase - PS 63, Unit 4. Nastudovat a udělat si zápisky do sešitu. Dále vypracovat PS 36/1 a 36/2, 3. Naučit se slovíčka ze 4C. 

18. 3. a 19. 3:  - naučit se slovíčka z lekce 4B a vypracovat PS 35/1, 2

11.3 - 13. 3: PS 34 celá (trpný rod), dále PS 38/1, 2 (práce s textem) a PS 39 My diary - vést si deník v Aj. Oproti zadání požaduji pouze deník popisující tři dny.

 

MATEMATIKA:

1) Příklady, které jste vyřešili v pracovním sešitě na straně 177-200 zkontrolujte podle vzorového řešení v pdf, které najdete  na konci této stránky a opravte chyby.

2) Vypracujte do školního sešitu rovnice a lomené výrazy ze zadání v pdf na konci této stránky. (Pomůcka : kdy má výraz smysl = podmínky, kdy je výraz roven nule když jmenovatel nulový být nesmí = nule se tedy rovná čitatel)

Výsledky mi pošlete do středy 25.3.2020 na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do předmětu napište jméno žáka a třídu, pište pouze výsledky s označením čísla příkladu do tabulky: číslo příkladu, x=, y=, ZK.

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA:

Vytvořte návrh koláže dvoubarevné kompozice (ze dvou libovolných barev barevného papíru, který najdete doma) nechte se volně inspirovat nápady v příloze pdf na konci této stránky. Práci odevzdáte na první hodině VV po ukončení karantény.

 

11.3.2020

PŘÍRODOPIS - str.14-15 vypsat poznámky+ tabulku

str.16-18 dopsat chybějící

str. 37-43 poznámky

ZEMĚPIS - str.38- 48 poznámky

MATEMATIKA -  pracovní sešit str.181+182 jehlan

str. 183 až 187 kužel

 

RUSKÝ JAZYK  - str. 52,53,54  přepsat slovíčka+naučit 

ČESKÝ JAZYK  - opakovat gramatiku a větnou skladbu

- uč. do str. 73 + PS do str. 42 celé

DĚJEPIS  - ČSR totalita  str.127-132,   112 - 115 (Východní blok)

FYZIKA - učebnice str.59-63 vypsat    (SUBLIMACE,DESUBLIMACE)

FIN. MATEMATIKA - připravit prezentace - Vývoj platebních karet a dalších forem bezhotovostních plateb.

ANGL.JAZYK - skupina pí. uč. Vlkové :

- uč. str. 44, Make a difference (slovní zásoba 3C.)+ úkoly str. 45/2,3

- 5 vět do škol. sešitu: School council should…. (navrhnout zlepšení ve škole školním parlamentem)

- březnový GATE, vybrat libovolný článek a 10 vět do sešitu o čem byl.

- gramatika 4. lekce - trpný rod

- slovní zásoba 4A

- uč. 46/1,2,3,4,5 - vše písemně do sešitu 

- PS (na známky): 32/1,2+ 33/1,2,3

 


 

 

 

 

 

 

 

 

20.1. Třídní schůzky od 17:30. Pozor - důležitá informace pro

žáky, kteří půjdou k přijímacímu řízení: vydávání zápisových

lístků bude probíhat od 17:00 v ředitelně školy.

Zápisový lístek obdržíte oproti podpisu. Viz informace na

třídních schůzkách v září 2019 (informace od kariérního

poradce).

 

21. 1 až 23.1. Sběr starého papíru

 

30. 1. Vydání vysvědčení za I. pololetí

 

31. 1. Pololetní prázdniny. 

-----------------------------------------------------------------------------------

Vítám vás všechny v novém a pro nás už společně posledním školním roce,

který zahájíme v pondělí 2.9. v 8.00 až 8.45 hod. V 9 hod. bude připraven " oběd "

 

3.9. úterý     Třídnické práce      1. až 5. hodina 

4.9. středa   Třídnické práce      1. až 5. hodina (vyučování končí  ve 12.35 hod.)  

5.9. čtvrtek   Vyučování podle rozvrhu  1. až 5. hodina

6.9. pátek     Vyučování podle rozvrhu  1. až 5. hodina

 

3. až 5.9. SBĚR STARÉHO PAPÍRU kontejner bude přistaven u školy

                vždy v úterý dopoledne do čtvrtka dopoledne.

                Za přinesený  sběr děkujeme.

6.9.  Seznamte se prosím se  ŠKOLNÍM ŘÁDEM pro nový školní rok

        na www.zschvaly.cz -  škola - dokumentace školy - školní řád

 

 Ve dnech 30.10. a 1. 11.2019 bude ředitelské volno, ve škole se nevyučuje, školní jídelna nevaří